خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 10:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به تشکر فرانسه از اقدام انسان‌دوستانه ایران؛

تهران پیشگام فعالیت‌های صلح آمیز است/ لزوم توقف فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های ضدایرانی پاریس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابطش با فرانسه ندارد اما ابتدا باید پاریس فعالیت ها و موضع گیری های نادرست ضدایرانی در عرصه سیاست خارجی خودش را متوقف کند و سپس گامی رو به جلو برای گفتگوهای سازنده بردارد.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با قدردانی وزیر خارجه فرانسه از اقدام انسان دوستانه ایران برای آزادی ۲ تبعه فرانسوی، گفت: جمهوری اسلامی طی چهار دهه بعد از انقلاب همواره موضع بشردوستانه نسبت به ملت کشورهای مختلف داشته و در این راستا تلاش کرده پیشگام فعالیت های صلح آمیز و ثبات آفرین در منطقه و دنیا باشد.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام مذکور در راستای سیاست راهبردی ایران نسبت به رعایت مولفه های حقوق بشر و قوانین بین المللی اعم از منشور سازمان ملل متحد بوده است، اظهار کرد: در این میان پاریس نیز اقدام ایران را سازنده و اعتمادساز دانسته اند که بیانگر تغییر مواضع آنها نسبت به تهران است.



وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان نباید فراموش کند همچنان دیوار بی اعتمادی میان ایران و کشورهای اروپایی مانند فرانسه وجود دارد، ادامه داد: در واقع زمانی اعتمادسازی رخ می دهد که اروپایی ها پیشگام باشد وگرنه اقدام یاد شده از سوی ایران بوده و فرانسوی ها نمی توانند آن را مصادره به مطلوب کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که متاسفانه فرانسوی ها طی ماه های گذشته موضع گیری های ضدایرانی زیادی اتخاذ کرده بودند و در امور داخلی کشورمان دخالت داشتند که اغتشاشات اخیر مصداق بارز این امر محسوب می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران نشان داده هیچ مانعی برای توسعه روابطش با فرانسه ندارد اما ابتدا باید پاریس فعالیت ها و موضع گیری های نادرست ضدایرانی در عرصه سیاست خارجی خودش را متوقف کند و سپس گامی رو به جلو برای گفتگوهای سازنده بردارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360760
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم