خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 16:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی با اشاره به سفر آتی امیرعبداللهیان به چین مطرح کرد

تهران و پکن درصدد ساماندهی روابط استراتژیک و بلندمدت

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد جمهوری اسلامی ایران درصدد ساماندهی روابط استراتژیک و بلندمدت با چین است.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت سفر آتی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به چین، گفت: طبق صحبت های مطرح شده، سفر آتی وی به چین در ادامه نهایی کردن بخشی از توافقات و سند ۲۵ ساله خواهد بود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: ایران در مناسبات بین المللی خود، چین را به عنوان یکی از شرکای مهم خود در نظر گرفته و قرار است همکاری های چند دهه آینده‌اش با این کشور را ساماندهی بیشتری کند و بر اساس قراردادهای استراتژیک و بلندمدت وارد تعاملات اقتصادی، تجاری و غیره شود.



وی با اشاره به اینکه ارتباط ایران با کشورهای آسیایی سیاست قطعی است که دنبال می شود و بر اساس آن نگاه به همسایگان در اولویت قرار دارد، ادامه داد: متعاقبا چین از جایگاه ویژه ای برخودار بوده و به عنوان قدرت نوظهور جهانی مطرح است و در چند سال آینده به اولین قطب اقتصادی دنیا تبدیل می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه منطقه غرب آسیا و خاورمیانه می تواند در همکاری با چین نسبت به حفظ استقلال در حوزه آسیا و جلوگیری از نفوذ کشورهای استعمارگر، روند روبه جلویی را دنبال کند، افزود: بنابراین مشاهده می شود طی ماه های گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم مشاهده می شود که رئیس جمهور کشورمان در اجلاس شانگهای و اکو به عنوان پیشران همکاری میان کشورهای آسیایی حضور یافت و این موضوع خیلی مورد توجه قرار گرفته است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سفر امیرعبدالهیان به چین می تواند فصل جدید همکاری ها که طی چند مدت گذشته آغاز شده و بر اساس آن تفاهم ها و توافق هایی نیز پدید آمده، شتاب می بخشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 332298
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار