خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 16:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به سفر شمخانی به باکو؛

تنش‌زدایی با کشورهای همسایه از نفوذ صهیونیست‌ها جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه مشاهده می شود رفت و آمدهای مسئولان کشورمان و مقامات دولت های همسایه رو به افزایش بوده و شاهد امضاء قراردادهای مشترک زیادی هستیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به جمهوری آذربایجان در راستای توسعه همکاری های مشترک، گفت: دولت سیزدهم درصدد تنش زدایی هدفمند و موثر با همسایگان است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس امروزه مشاهده می شود رفت و آمدهای مسئولان کشورمان و مقامات دولت های همسایه رو به افزایش بوده و شاهد امضاء قراردادهای مشترک زیادی هستیم.



وی ادامه داد: باید توجه داشت هر چند تهران و باکو اشتراکات متعدد و فراوانی با یکدیگر دارند اما شاید در برخی موارد مانند نحوه استفاده از منابع کف یا تقسیم آبها در دریای خزر یا تعامل با رژیم صهیونیستی دارای اختلاف نظرهایی باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک آذربایجان کشوری مستقل است و ایران نمی خواهد برای کشورهای مستقل تعیین تکلیف کند اما باید اذعان کرد وجود رژیم صهیونیستی و رفتارهایش موجب کدورت میان کشورهای منطقه شده است؛ بر این اساس طبیعی است ایران تلاش کند روابطش با کشورها را بهبود ببخشد تا نفوذ مخرب صهیونیست ها رخ ندهد.



رحیمی جهان آبادی گفت: امروزه شاهد پرداخت هزینه های سنگین بدلیل اعمال تحریم ها هستیم در حالی که از طریق تنش زدایی با کشورهای همسایه می توانیم بخشی از سهم صادرات و واردات را افزایش دهیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین می توان با تنش زدایی یاد شده از نفوذ صهیونیست ها جلوگیری خواهد شد؛ بدون شک دیدگاه ایران برای افزایش منافع متقابل و همکاری های مشترک امری منطقی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 345800
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار