خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/25 - 18:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فاطمه حسینی:

تلاش‎های ایران زمینه‌ساز گفتگوهای سازنده یمنی شد / طرح دخالت تهران در یمن اتهامی واهی است

رئیس هیات پارلمانی کشورمان ادعاهای کذب و اتهامات واهی نماینده غیر منتخب یمن در مجمع IPU را محکوم کرد و گفت: تلاشهای ایران زمینه‌هایی برای گفتگوهای موفقیت آمیز و سازنده یمنی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امروز (پنج شنبه 25 مهرماه) شاهد واکنش فوری و قاطع سیده فاطمه حسینی، رییس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ادعاهای کذب و اتهامات واهی وارده از سوی نماینده غیر منتخب یمن در مجمع عمومی اجلاس اتحادیه جهانی بین المجالس، علیه کشورمان مبنی بر دخالت در یمن و حملات اخیر نیروهای یمنی به خاک عربستان بودیم.



در جریان تصویب گزارش ارائه شده از سوی دبیرکل IPU در خصوص وضعیت یمن و حقوق بشر نمایندگان در یمن و مشروعیت هیئت یمنی حاضر در اجلاس در بخش مباحث عمومی مربوط به آن نماینده غیرمردمی و غیرمنتخب یمن شرکت کننده در یکصد و چهل و یکمین نشست اتحادیه جهانی بین المجالس در اظهارات خود تلاش کرد با وارد کردن ادعاهای کذب و اتهامات واهی به کشورمان، فضای اجلاس را ملتهب سازد.



متعاقبا نمایندگان عربستان، بحرین و امارات  نیز در حمایت از شناسایی رسمی هیئت غیر قانونی جنوب یمن حاضر در اجلاس علیه ایران اعلام موضع کردند.



سیده فاطمه حسینی، رئیس هیئت پارلمانی کشورمان در یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی   ‪ در پاسخ به ادعاهای دخالت در امور یمن، گفت: بحران یمن، تجاوز بیش از ۴ ساله علیه این کشور، کشتار مردم بی گناه و بحران انسانی در یمن همیشه در دستور کار بعضی از کشورهای منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درحالی که تمام اتهامات مربوط به دخالت ایران در یمن را رد می کنیم، حمایت کامل خود را از یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن و جلوگیری از ادامه فاجعه بشری در این کشور اعلام می کنیم که توسط تجاوز خارجی ایجاد شده است.



حسینی خاطرنشان کرد: بار دیگر تاکید می کنیم که جامعه بین المللی باید تمام تلاش‌های خود را برای یافتن راه حل پایدار و مسالمت آمیز برای فاجعه انسانی یمن از طریق استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و توقف فروش اسلحه به نیروهای اشغالگر خارجی در یمن انجام دهد.



گفتنی است، در مرحله رای‌گیری نیز علیرغم مخالفت برخی کشورهای دارای مواضع همسو با عربستان و امارات، گزارش دبیرکل IPU مورد تصویب قرار گرفت و آنها موفق به تحمیل مواضع خود به نشست نشدند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در گزارش دبیرکل به ضرورت اعزام هیاتی به یمن و مشاهده تحولات از نزدیک در جامعه جنگ زده این کشور و ضرورت بررسی وضعیت حقوق بشر نمایندگان مجلس یمن و شنیدن صدای نمایندگان از هر دو طیف تاکید شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 290005
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار