خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جوکار:

تقویت همکاری‌ امنیتی تهران و اسلام‌آباد سبب کاهش تحرکات تروریستی در نوار مرزی می‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد تقویت همکاری‌ امنیتی تهران و اسلام‌آباد سبب کاهش تحرکات تروریستی در نوار مرزی می‌شود.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت تاکید مقامات ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های نظامی-امنیتی، گفت: ارتقای سطح روابط دوجانبه میان همسایگان از جمله محورهای سیاست خارجی ایران است که به طور جدی در حال پیگیری است.



نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرزهای طولانی و اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان ایران و پاکستان بسترساز خوبی برای تقویت همکاری های مشترک در بخش های مختلف است، اظهار کرد: امروزه دو کشور به دلیل تعاملات تجاری، منافع مشترک اقتصادی دارند که در عرصه بین المللی مولفه مهمی برای روابط میان کشورها و دولت ها محسوب می شود.



وی ادامه داد: همچنین استقرار و فعالیت های بازارچه ها و پایانه های مرزی مشترک نیز سبب شده تامین امنیت و ثبات در مرزهای دو کشور بیش از پیش اهمیت یابد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نباید فراموش کرد تقویت همکاری‌های نظامی-امنیتی بر کاهش تحرکات تروریستی در نوار مرزی نیز تاثیرگذار خواهد بود، افزود: به عبارتی تبادل اطلاعات امنیتی میان تهران و اسلام آباد برای مقابله به هر نوع تهدید مشترک اهمیت ویژه ای دارد.



رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور بزرگ و اثرگذار منطقه تلقی می شوند از این رو تاکید مقامات دو کشور بر تقویت همکاری‌های نظامی-امنیتی به دشمنان و قدرت های فرامنطقه ای نشان می دهد نباید دنبال ایجاد ناامنی و تنش میان کشورهای منطقه باشند زیرا این دسیسه با شکست مواجه می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359530
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم