خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/17 - 12:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار با همتای سوری:

تقویت روابط گروه های دوستی پارلمانی فرصتی برای تسهیل روابط دولت ها است

نایب رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه تقویت روابط گروه های دوستی پارلمانی را فرصتی برای تسهیل روابط دولت ها دانست و خواستار تعمیق روابط و گسترش مناسبات دو کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس گلرو نایب رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه که در راس هیاتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی در دمشق به سر می‌برد با همتای سوری خود خانم هیفا محمد جمعه نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران دیدار به تبادل نظر پرداخت.



عباس گلرو با اشاره به سابقه تاریخی حمایت همه جانبه دو کشور در شرایط بحرانی و حساس از یکدیگر گفت: جمهوری اسلامی ایران، سوریه را کشوری دوست و شریک راهبردی در شرایط مختلف دانسته و  خواستار تعمیق روابط و  تقویت همکاری‌های فی‌مابین در  زمینه  های مختلف است.



گلرو، بر اهمیت گسترش هر چه بیشتر روابط دو‌جانبه تأکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات دو‌جانبه تهران و دمشق در همه عرصه‌ها به‌ویژه همکاری‌های پارلمانی استقبال و حمایت می کند.



عضو  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود بستر‌های مناسب برای توسعه مراودات فرهنگی و اقتصادی دو‌جانبه ، خواستار توسعه ارتباطات و مبادلات دو کشور در حوزه های موردنظر شد.



رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بحران‌های اخیر  منطقه ای، دفاع و حمایت از صلح و ثبات در منطقه، را از اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت افزایش رایزنی و مشورت میان دو کشور تأکید کرد.



گلرو تقویت روابط گروه های دوستی پارلمانی را فرصتی برای تسهیل روابط دولت ها دانست و خواستار تعمیق روابط و گسترش مناسبات دو کشور شد.



هیفا محمد جمعه نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دمشق گفت: جمهوری اسلامی ایران، دوستی پایدار و پشتیبانی دایم برای مردم سوریه است.



وی خاطر نشان کرد: سوریه علاقمند به گسترش روابط  با جمهوری اسلامی ایران است و تلاش دارد تا با عمق دادن به توسعه مناسبات و گسترش تعاملات سطح روابط فیمابین ارتقا یابد.



 نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران با قدردانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از ملت و دولت سوریه در بحران اخیر، بر لزوم تداوم همکاری‌ها تا حل کامل بحران های منطقه‌ای و بین‌ المللی تأکیدکرد.



در ادامه این نشست، احمدحسین فلاحی نماینده همدان، جعفر راستی نماینده شبستر، سیداحمد آوایی نماینده دزفول و فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین،  از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه، نیز به طرح دیدگاه خود در خصوص مسایل پارلمانی و موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند و نائب رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان  را در این نشست همراهی کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 322751
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار