خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/24 - 15:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

تغییر موازنه قدرت در یمن سبب افزایش فشار کاخ سفید بر صنعا شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها بدون توجه به نقض حقوق بشر در یمن، تلاش می‌کند از هم‌پیمانان منطقه ای خود حمایت کنند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به نقض حقوق بشر توسط ائتلاف عربی در یمن و طرفداری ایالات متحده از متجاوزان سعودی، گفت: بدون شک حمله به مردم بی گناه یمن با چراغ سبز آمریکایی ها رخ داد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز عربی در روزهای ابتدایی تلاش کرد از آتش سنگین هوایی، زمینی و دریایی مردم یمن را از پای درآورد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که مردم این کشور با تکیه بر توان داخلی در مقابل متجاوزان ایستادند و این امر موجب شد موازنه قدرت تغییر کند.



وی با بیان اینکه ایالات متحده در جنگ یمن تلاش کرد سیاست یک بام و دوهوا را اجرایی کند، ادامه داد: در واقع آمریکایی ها از این طریق توانستند تسلیحات زیادی را به کشورهای متجاوز بفروشند و درآمد زیادی کسب کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این بین شاهد موضع گیری سیاسی کاخ سفید علیه مردم یمن هستیم؛ در واقع آمریکایی ها بدون توجه به نقض حقوق بشر، تلاش می کند از همپیمانان منطقه خودش حمایت کند لذا بر همین اساس موضوع اهتمام و توجه صنعا برای دستیابی به راهکار دیپلماسی را مطرح کرده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان کاخ سفید چشم های خودشان را بر نقض حقوق بشر و کشتار زنان و کودکان بی گناه یمنی بسته اند و این امر در حالیست که یمنی ها را مقصر این موضوع می دانند./



پایان پیام

  • کد خبر : 316068
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار