خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/30 - 16:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه در دیدار با سفیر اندونزی در تهران:

تعرفه‌های وارداتی اقلام صادراتی اندونزی به ایران حذف شود

دبیرکل گروه بین المجالس کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از گسترش روابط در تمام زمینه ها با اندونزی استقبال می کند، گفت: ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌ها ایجاب می‌کند این مناسبات بیش از پیش تعمیق یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه دبیرکل گروه بین المجالس کشورمان امروز(سه شنبه، 30 فروردین ماه) با رونی پراستیو یولیانتورو سفیر جمهوری اندونزی در تهران دیدار و گفت و گو کرد.



رضاخواه با اشاره به ظرفیت های فراوان بالقوه موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره روابط دوستانه ای با کشور دوست اندونزی داشته و اشتراکات تاریخی و ظرفیت های فراوان موجود برای گسترش همکاری ها و تعاملات فیمابین ایجاب می کند این مناسبات بیش از پیش تعمیق یابد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سفر ماه گذشته گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران به اندونزی برای شرکت در اجلاس 144 مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی و دیدار با مقامات کشور میزبان گفت :در موضوعات مطروحه در اجلاس به ویژه ماده اضطراری کنفرانس در خصوص مناقشه روسیه و اوکراین همکاری مناسبی بین گروه بین المجالس ایران و هیأت پارلمانی اندونزی وجود داشت و هر دو کشور بر این باورند که این مناقشه باید از طریق گفتگو و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.



وی در ادامه با اشاره به زمینه های مختلف برای توسعه همکاری های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هر نوع سرمایه گذاری و فعالیت مشترک برای توسعه همکاری ها در جهت منافع مردم دو کشور از جمله در زمینه های اقتصادی، صنعتی، پزشکی و تولید واکسن و دارو، نفت و پتروشیمی، عمران و ساخت و ساز و همچنین گردشگری حمایت می کند.



دبیرکل گروه بین المجالس کشورمان همچنین خواستار رفع اعمال تعرفه ها برای واردات برخی اقلام صادراتی اندونزی به ایران را که به تازگی وضع شده است، شد.



سفیر اندونزی در تهران: اندونزی مایل به توسعه همکاری‌های اقتصادی به خصوص تهاتر در حوزه نفت و پتروشیمی است



در ادامه این دیدار رونی پراستیو یولیانتورو سفیر جمهوری اندونزی در تهران نیز با اشاره به روبط دوستانه کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه های بین المجالس دو کشور در اجلاس ماه گذشته اتحادیه بین المجالس جهانی در بالی اندونزی تعامل سازنده ای داشتند و اندونزی مراتب سپاسگزاری خود را از این همکاری ها و حمایت از مواضع اندونزی در موضوع مناقشه روسیه و اوکراین ابراز می دارد.



وی افزود: این همکاری ها با سفر قریب الوقوع گروه دوستی پارلمانی اندونزی و سپس سفر نایب رئیس مجلس اندونزی به تهران هر چه بیشتر گسترش خواهد یافت.



یولیانتورو در ادامه برلزوم توسعه همکاری های اقتصادی و تعاملات مشترک در زمینه محصولات نفتی و پتروشیمی به ویژه از طریق تهاتر بین طرفین تأکید کرد و گفت: از سرمایه گذاری های مشترک ایران در بخش های مختلف در جهت رفع نیازهای موجود برای توسعه مناسبات حداکثری استقبال می کنیم.



سفیر جمهوری اندونزی در تهران در پایان تصریح کرد: اندونزی هم تمایل دارد در همه زمینه های ممکن همکاری ها و تعاملات خود را با ایران استمرار بخشد.



به گزارش خانه ملت، در این دیدار الهام آزاد نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 340529
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار