خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/02 - 16:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

تصاحب شهرهای افغانستان به دست طالبان امتیازی است که آمریکا به آنها داده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حرکت اخیر طالبان در گرفتن شهرها در واقع امتیازی است که  آمریکا در میز مذاکره با این گروهک به توافق رسیده اند و اکنون باعث پیشرفت نظامی طالبان در شهرهای مهم افغانستان شده است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ایجاد تنش در افغانستان به دلیل سیاست غلط آمریکا و خروج نظامیان از  این کشور گفت: سیاست غلط آمریکا در دو دهه گذشته  باعث شده است که امروز شرایط کشور افغانستان را بهم ریخته می بینیم، همه قومیت ها و جناح ها در مقابل هم قرار گرفته اند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد: آمریکا به تعهداتی که در سازمان ملل در قبال افغانستان داده بود هیچ وقت عمل نکرد و امروز به جایی رسید که  آمریکا به گروه های مختلف در افغانستان مشروعیت بخشیده است.



وی تاکید کرد: حرکت اخیر طالبان در گرفتن شهرها در واقع امتیازی است که  آمریکا در میز مذاکره با این گروهک به توافق رسیده اند و اکنون باعث پیشرفت نظامی طالبان در شهرهای مهم افغانستان شده است.



این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مرزهای ایران و افغانستان مورد رصد قرار می گیرد، گفت: نکته مهم این است که در خبرها اعلام شده است که برخی از شهرهای منتهی به مرزهای جنوب شرقی جمهوری اسلامی ایران سقوط کرده و دست طالبان افتاده است این مسئله قطعا مورد توجه دستگاه های امنیتی کشور است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استقرار دو دولت در افغانستان بیان کرد: دولت های اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر بخشی از افغانستان مسلط هستند اما بخش های دیگر در اختیار طالبان است و طالبان با نگاه خاص خود به مسائل داخلی می پردازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 321750
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار