خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/30 - 10:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان در مجلس:

تشکیل دولت فراگیر و احیای پارلمان افغانستان راهی برای حل بحران/ ارتباطات جامعه بین‌الملل با افغانستان باید حفظ شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس با تاکید بر تشکیل دولت فراگیر و احیای پارلمان افغانستان به عنوان راهکار حل بحران این کشور، گفت: گفتگوها و ارتباطات جامعه بین‌الملل با افغانستان برای بهبود وضعیت مردم و فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه باید حفظ شود.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاکید کشورهای همسایه افغانستان برای تحقق اراده جمعی منطقه‌ای و بین‌المللی جهت رفع مشکلات این کشور، گفت: اراده منطقه‌ای مورد انتظار هنوز درباره افغانستان شکل نگرفته است اما جمهوری اسلامی ایران موضوع افغانستان را به طور جدی دنبال می‌کند و بر تشکیل دولت فراگیر از همه گروه‌ها و اقوام افغان و تشکیل و احیای پارلمان این کشور تاکید دارد.



رئیس هیات دوستی پارلمانی ایران و افغانستان در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: در صورتی که هیات حاکمه سرپرستی افغانستان همین مسیر را دنبال کند، بسیاری از مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت اما در غیر این صورت با معضلات فراوانی روبرو خواهد شد. هیات حاکمه سرپرستی افغانستان برای کسب اعتماد مردم افغان باید نسبت به تشکیل دولت فراگیر اقدام کند.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در چهارمین نشست وزرای خارجه کشورهای افغانستان که اخیرا در ازبکستان برگزار شد هم طرفین بر تعهد خود به توسعه افغانستان به عنوان یک کشور مسالمت آمیز، متحد، دارای حق حاکمیت و مستقل، بدون تهدیدات تروریستی و قاچاق مواد مخدر تأکید کردند.



جدی یادآور شد: وضعیت امنیتی مرتبط با تروریسم در افغانستان همچنان وخیم است بنابراین تقویت همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم و امنیت بین کشورهای همسایه و توسعه جبهه متحد علیه تروریسم ضروری است. حفظ گفت‌وگو و ارتباطات جامعه بین‌الملل با افغانستان نیز یکی از موارد حائز اهمیت است، سازمان‌ها و نهادهای بین المللی باید برای بهبود شرایط معیشت مردم و فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه نقش جدی‌تری ایفا کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 360423
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم