خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/20 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گیلانی:

تروییکای اروپا بجای موضع‌گیری علیه ایران، تعهداتش را اجرایی کند

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: تروییکای اروپایی طرف برجام به جای موضع گیری سیاسی علیه ایران، تعهداتشان را اجرایی کنند.

سهراب گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به درخواست تروییکای اروپایی طرف برجام نسبت به توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی از سوی کشورمان، گفت: کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان به تعهداتشان عمل نکرده اند و صرفا اقدام به موضع گیری سیاسی علیه کشورمان می کنند.



نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مفاد توافقنامه برجام مشخص است از این رو باید پاسخ دهند چرا امضاء خودشان را قبول ندارند و هیچ کدام از منافع ایران در برجام را محقق نکرده اند.



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تعهدات برجامی‌‎اش را اجرایی کرده اما در مقابل اروپایی ها با پیروی از سیاست آمریکا فقط دست روی دست گذاشته و فرصت سوزی کرده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: موضع گیری ضدایرانی تروییکای اروپایی امضاء کننده توافق هسته ای محلی از اعراب ندارد زیرا رفتارشان نیز غیرمنصفانه و مردود است.



عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان برای توقف غنی سازی ۲۰ درصدی از سوی کشورمان امری محکوم است زیرا مطابق با هیچکدام از مفاد برجام نیست.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تروییکای اروپایی امضاء کننده توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه)، در بیانیه ای بدون اشاره به عدم انجام تعهدات خود ذیل این توافق بین المللی از ایران خواستند که غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند!.



در بیانیه مشترک این ۳ کشور که توسط وزارت خارجه بریتانیا منتشر شد، با طرح ادعایی مضحک گفته شده از آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران در روز ۴ ژانویه (۱۵ دی ماه) در تاسیسات فردو عمیقا احساس نگرانی می کنیم!./



پایان پیام

  • کد خبر : 311663
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار