خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/12 - 16:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی:

تدوین قانون اساسی تضمینی برای آینده ساختار سیاسی و اقتصادی سوریه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است باید هرچه سریع تر کار تدوین قانون اساسی سوریه به اتمام برسد تا روند ثبات در این کشور ادامه دار باشد.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت بازسازی سوریه به دور از سیاست زدگی، گفت: دشمنان سوریه و همان هایی که باعث اوضاع کنونی آن هستند نمی خواهند اکنون بحران در این کشور به پایان رسیده، جمهوری اسلامی در بازسازی آن حضور داشته باشد.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکایی ها با همکاری رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد هرگونه تنش در خاورمیانه هستند تا از قبال بحران هایی که ایجاد می کنند به کسب منافع بپردازند.



وی در ادامه بر نقش شورای امنیت در اجرای قطعنامه هایی که صادر می کند اشاره و بیان کرد: قطعنامه 2585 شورای امنیت درباره تمدید ورود کمک های بشردوستانه به سوریه یک دستاورد بود که باعث می شد کشورهای دیگر نتوانند از پذیرش آن خودداری کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اهمیت تدوین قانون اساسی سوریه، خاطرنشان کرد: تا کنون یک جلسه در این راستا برگزار شده که باید ادامه دار باشد تا کار تدوین این قانون به سرانجام برسد؛ تدوین قانون اساسی می تواند ساختار آینده سیاسی و اقتصادی این کشور را تضمین و بر روند ثبات در سوریه تأثیرگذار باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 328357
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار