خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/10 - 14:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

تداوم گفتگوها میان ایران و عربستان مسیر برقراری مجدد روابط را باز می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است تداوم گفتگوها میان ایران و عربستان، با کاهش سوءتفاهم‌ها باعث حرکت مذاکرات از فضای امنیتی به فضای دیپلماتیک می‌شود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان، گفت: روابط دو کشور ایران و عربستان به عنوان دو کشور استراتژیک منطقه بسیار حائز اهمیت است و لازم است به دلایل مختلف امنیتی و اقتصادی این روابط مجدد برقرار شود.



نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: سعودی ها که به دنبال نوسازی روابط هستند باید دقت کنند که تحت تأثیر آمریکا و صهیونیست ها نباشند این توصیه از آن جهت است که سران این کشور به طور کلی استقلال چندانی در تصمیم گیری نداشته و تحت تأثیر تصمیمات کشورهای فرامنطقه ای هستند.



وی در ادامه به نقش کشورهای عمان و عراق در بازسازی روابط ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: تداوم گفتگوها سوءتفاهم ها را کمتر و زمینه ایجاد همکاری ها را افزایش می دهد از این رو علیرغم اینکه مذاکرات در حوزه امنیتی و با میانجی گری است اما می تواند در شکل مطلوب در مسائل فرهنگی و اقتصادی با فضای کاملا دیپلماتیک برگزار شود.



نوش آبادی همچنین با تأکید بر اینکه ایجاد ثبات و امنیت آب های خلیج فارس و دریای عمان با همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس امکان پذیر بوده و نیازی به سایر کشورهای فرامنطقه ای نیست، گفت: بحران یمن از زمینه هایی بود که روابط میان دو کشور را مختل کرد لذا باید در این حوزه نیز تصمیم گیری هایی صورت گیرد و مسائل حقوقی مربوط به حادثه منا هم در چارچوب خود دنبال شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی روابط برقرار باشد امکان حل مسائل وجود دارد اما وقتی هیچ رابطه ای وجود نداشته باشد، مشکلات و مسائل گذشته نیز پیچیده تر و خصمانه تر خواهد شد لذا دو طرف باید به سمت بهبود روابط پیش بروند./



پایان پیام

  • کد خبر : 340991
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار