خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 09:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به بیانیه مشترک اروپایی‌ها و تعدادی از کشورهای عربی:

تحقق دیپلماسی منطقه‌ای سبب کاهش تنش می‌شود/ دامن زدن به سیاست ایران‌هراسی نتیجه‌ای ندارد

نماینده مردم سمیرم در مجلس اعتقاد دارد کشورهای حاشیه خلیج فارس باید نسبت به ایران تغییر رویکرد دهند و درصدد تحقق دیپلماسی منطقه ای باشند تا تنش ها کاهش یابد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با بیانیه مشترک آمریکا، تروئیکای اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران، گفت: طی چند وقت گذشته شاهد تغییر رویکرد برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم که امری قابل تامل است.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مشاهده می شود که سعودی ها چهار دوره مذاکره با کشورمان برگزار کرده و اماراتی ها نیز از اجرای اقداماتی برای کاهش تنش با ایران صحبت می کنند.



وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه متوجه شده اند باید با ایران گفتگو کنند و برای این کار نیاز به تحقق  دیپلماسی منطقه ای است، ادامه داد: بر این اساس توصیه می شود تروئیکای اروپا و این کشورها دیگر سیاست دوگانه ای در پیش نگیرند و صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را بر خلاف واقعیت به افکار عمومی دنیا معرفی نکنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه این کشورها در راستای اجرایی کردن سیاست های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی، فعالیت های کشورمان در منطقه را به رفتارهای بی‌ثبات‌کننده تشبیه می کنند در حالی که خودشان به خوبی می دانند اگر جمهوری اسلامی نبود، هم اکنون تروریست های تکفیری داعش به عنوان دست پرورده آمریکا منطقه را دچار چالش جدی کرده بودند.



عضو عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین امیدواریم تروئیکای اروپایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درصدد تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش منطقه ای باشند و دست از دامن زدن به سیاست ایران هراسی بردارند زیرا هنوز هم چنین رویکردی در بخشی از بیانیه مذکور مشاهده می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331624
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار