خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 15:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

تجاوز به بیمارستان‌ها از سوی صهیونیست‌ها در تداوم سناریوی نسل کشی در غزه است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: صهیونیست ها علاوه بر اینکه اجازه ورود کمک های بشردوستانه و انسان دوستانه به غزه را نمی دهد، در مقابل حمله و تجاوز به بیمارستان ها و مراکز درمانی را نیز در اولویت اقدامات وحشیانه خود قرار داده اند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء و محاصره بیمارستان اندونزی در غزه، گفت: متاسفانه تراژدی انسانی رخ داده در غزه روز به روز در حال غم انگیزتر شدن بوده و این موضوع خشم مردم در کشورهای دنیا را رقم زده است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست ها علاوه بر اینکه اجازه ورود کمک های بشردوستانه و انسان دوستانه به غزه را نمی دهد، در مقابل حمله و تجاوز به بیمارستان ها و مراکز درمانی را نیز در اولویت اقدامات وحشیانه خود قرار داده اند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که شرایط پیچیده و اسفناکی در غزه حاکم بوده و شاهد فاجعه انسانی هستیم.



وی در این زمینه، ادامه داد: توقف فوری کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین و همچنین جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر در سرزمین های اشغالی امری ضروری است و در این راستا سازمان های بین المللی باید به وظیفه خودشان عمل کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل باید نشست فوق العاده برگزار کند و مقامات صهیونیستی را نسبت به جنایت های رخ داده پاسخگو کند، افزود: سران رژیم صهیونیستی باید پاسخ دهند که انجام انفجار در بیمارستان و ربودن بیماران و کادر پزشکی با کدام معیار حقوق بشری سنخیت دارد؟؛ آنها در حال عبور از همه خط قرمزهای بین المللی هستند و این رویه نباید ادامه یابد.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه مردم بی دفاع غزه، تصریح کرد: نباید فراموش کرد بیمارانی در بیمارستان های غزه بستری هستند که توسط  بمب‌های ممنوعه فسفری مجروح شده اند، از این رو چنین مسائلی باید مستندسازی شود تا در محاکم بین المللی علیه صهیونیست ها و حامیان آنها مورد استفاده قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 371640
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار