خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/25 - 10:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی در دمشق مطرح شد

تاکید ذوالنوری بر وحدت کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به سوریه با جمعی از رهبران گروه های مبارز فلسطینی در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی ذوالنوری در ابتدای این دیدار مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانست و گفت: استقامت و پایداری ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس، مقدمات سقوط این رژیم غاصب را فراهم کرده است.



وی خاطر نشان کرد: تجاوزات مقطعی و فجایع انسانی در نوار غزه، نشان از نگرانی عمیق رژیم صهیونیستی در موجودیت رو به زوال خود و تسریع در سقوط و نابودی کامل این دولت جعلی است.



ذوالنوری وحدت، استقامت و ایستادگی مردم فلسطین در مسیر آرمانهای آزادی‌خواهی را رمز پیروزی آنها بیان کرد و افزود: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین همواره شفاف، بدون تغییر و در حمایت از  ملت مظلوم فلسطین  جدی و ثابت است.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وحدت میان کشورهای اسلامی را ضامن بهبود شرایط برای مردم مبارز فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: پراکندگی و تفرقه در کشورهای اسلامی، دلیل عدم نیل به پیروزی در کوتاه مدت برای مردم فلسطین خواهد بود و لازم است سران کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین به وحدت کلمه برسند.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از  دلایل دشمنی استکبار جهانی و نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران را حمایت از محور مقاومت و مردم  فلسطین ذکر کرد و تاکید نمود: فلسطین حیثیت جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران در حمایت خود از موضوع فلسطین ثابت قدم خواهد بود.



ذوالنوری، معامله قرن را توطئه برای بی هویت کردن مردم فلسطین ذکر کرد و راه مقابله با آن را ایستادگی و پایداری در راه آرمانهای فلسطین تا آزادی قدس شریف دانست .



در این دیدار احمد فواد از  رهبران گروه‌های فلسطینی حاضر در این دیدار  گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره بر حمایت قاطعانه و تغییرناپذیر در موضوع فلسطین بوده است.



وی همچنین افزود:گروه‌های مبارز فلسطینی، اقدام خصمانه و اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را نتیجه حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و محور  مقاومت می‌دانند.



وی تاکید کرد: به عنوان رهبران گروههای مبارز فلسطینی، همبستگی و همراهی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم.



احمد فواد با قدردانی از صراحت گفتار حضرت آیت الله خامنه ای در حمایت همه جانبه از  آرمان فلسطین گفت: همواره قدردان حمایت‌های همیشگی مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران از مردم فلسطین هستیم./



خبرنگار: مهرداد اینانلو



پایان پیام

  • کد خبر : 291173
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار