خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 15:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

تاثیر تحریم‌ها با اجرایی شدن برنامه همکاری طولانی مدت ایران و چین از بین می‌رود

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکایی ها علیه ایران با تحقق روابط دوجانبه میان تهران و دیگر کشورها مانند چین از بین می رود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اینکه فصل جدیدی در روابط ایران و چین با اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله آغاز می‌شود، گفت: تهران و پکن دارای موقعیت استراتژیک در آسیا هستند و هر دو کشور دارای توانمندی های خاصی هستند که افزایش تعامل میان دو کشور را پررنگ تر می کند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ارتقاء روابط میان دو کشور تامین کننده منافع هر دو کشور است و بر این اساس شاهد هم افزایی در امور مشترک هستیم.



وی با بیان اینکه انعقاد توافقنامه طولانی مدت میان کشورها سبب ارتقاء سطح روابط راهبردی می شود که امروزه دارای اهمیت دوچندان است، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود برنامه ۲۵ ساله ایران و چین سبب عصبانیت کاخ سفید و دیگر کشورهای غربی شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه آمریکایی ها علیه ایران با تحقق روابط دوجانبه میان تهران و دیگر کشورها از بین می رود، افزود: همچنین باید یادآور شد هر دو کشور عضو سازمان همکاری‌های شانگهای هستند که این مهم فرصت های همکاری و تعامل اقتصادی و تجاری بیشتری را پیش رو قرار می دهد.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله میان دو کشور، شاهد جذب سرمایه گذاری خارجی باشیم تا شکوفایی اقتصادی رخ دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 328517
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار