خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/11 - 12:26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار با نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه مطرح شد؛

تأکید هیأت پارلمانی کشورمان بر تداوم حمایت‌‌ها از زلزله‌زدگان سوری

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که در صدر هیأتی پارلمانی به سوریه سفر کرده‌اند، در دیدار با نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه، با اشاره به کمک‌های انسان دوستانه صورت گرفته به زلزله زدگان سوری بر تداوم این حمایت‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس گلرو نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه که در صدر هیأتی متشکل از جعفر راستی، محسن علیزاده و حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، به منظور اعلام همبستگی با مردم و مجلس سوریه در پی وقوع زمین لرزه در این کشور و بازدید میدانی از مناطق زلزله زده و  اطلاع از روند امدادرسانی، به دمشق سفر کرده است، بامداد روز چهارشنبه ( ١٠ اسفند ١٤٠١) در بدو ورود به فرودگاه بین المللی دمشق، مورد استقبال رسمی خانم «هیفاء جمعه» نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه، تنی چند از اعضای مجلس و سفیر کشورمان در دمشق قرار گرفت.



عباس گلرو نایب رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان و هیأت همراه درادامه با «هیفاء جمعه» نایب رییس گروه دوستی سوریه دیدار و گفتگو کرد.



 «هیفاء جمعه» در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از اعلام همبستگی و همدردی کشورمان با ملت و دولت سوریه در حادثه زلزله اخیر کشورش، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی سوریه بوده و کمک‌های امدادی، برای زلزله‌زدگان ارسال کرده است، در زمانی که کشورهای دیگر در کنار سوریه نبودند.



نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و سوریه علاقه‌مند به توسعه و تقویت روابط پارلمانی هستند، اظهار داشت: در شرایط فعلی، مجالس دو کشور باید برای تحکیم روابط فیمابین و تبادل تجربیات، بیش از پیش تلاش کنند.



عباس گلرو نیز در ادامه این دیدار، افزود: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، حامل پیام تسلیت و ابراز همدردی دولت، ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه آقای دکتر قالیباف است.



 وی تصریح کرد: امیدواریم ارواح درگذشتگان شامل رحمت و غفران الهی شود و مجروحین این حادثه نیز شفای عاجل یابند.



 رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تاکنون ١٣ محموله کمک های انسان دوستانه کشورمان به حلب و لاذقیه ارسال شده است، بر تداوم حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به زلزله زدگان سوریه تأکید کرد.



 نایب رئیس گروه دوستی ایران و سوریه، همکاری‌های پارلمانی را بخش مهمی از روابط دو کشور ارزیابی کرد و گفت: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه باید در ابعاد پارلمانی، فرهنگی و اقتصادی، به سطح همکاری‌های سیاسی ارتقاء یافته و خواسته‌های سیاسی دو کشور را محقق کند. 



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با بیان اینکه  تحریم های یکجانبه و ناعادلانه علیه مردم سوریه، تروریسم اقتصادی و ناقض حقوق بین المللی است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن هرگونه تحریم علیه ملت‌ها، خصوصاً ملت شریف سوریه، تداوم حمایت‌های خود را از مردم و دولت سوریه، اعلام می‌کند.



وی همچنین حملات رژیم صهیونیستی به برخی مناطق سوریه و اقدامات تروریستی داعش در شهر السخنه را که منجر به شهادت تعداد زیادی از هموطنان سوری شد، شدیداً محکوم کرد.



محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه نیز، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و سوریه، هدف تروریسم بین المللی قرار گرفتند، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در تلاش هستند تا ملت و دولت دو کشور را از هم دور کنند، اما جنگ گذشته نشان داد که اگر دو کشور در کنار هم باشند می توانند در کنار بازگشت آرامش، پاسخ محکمی به تروریسم جهانی بدهند.



جعفر راستی نماینده مردم شبستر و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، همواره در کنار دولت و ملت سوریه در جهت مبارزه با تروریست ها و بازگشت امنیت و آرامش و بازسازی این کشور، خواهد ماند.



حجت الاسلام مبلغی، نماینده مردم کوهدشت، رومشکان و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، با بیان اینکه "انما المومنون إخوة"، تصریح کرد: خداوند بزرگ بین ما برادری برقرار کرده و ما در جنگ، زلزله و هر حادثه ناگوار دیگری در کنار شما برادران عزیز خود در سوریه هستیم  وی گروه دوستی پارلمانی دو کشور را پایه و اساس تعمیق و ارتقاء روابط فیمابین دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 358171
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم