خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/19 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی ایران و قزاقستان:

بی ثباتی و نا امنی در آسیای مرکزی شرایط را برای فعالیت گروه های تروریستی فراهم می کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان گفت: منطقه آسیای مرکزی اگر دچار نا امنی شود به محلی برای فعالیت تروریست های افراطی و گروه‌های تکفیری تبدیل خواهد شد و دولت و مردم قزاقستان باید هوشیار باشند که نا امنی و بی ثباتی فضا را برای حضور این گونه جریانات فراهم نکند.

غلامرضا نوری قزلجه  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: دولت و ملت قزاقستان در حوادث مهم همراه ملت ما بودند و آرامش و ثبات در این کشور برای ما مهم و با ارزش است و  بر ارتباطات فیمابین موثر است و جمهوری اسلامی ایران همواره از آرامش در این کشور استقبال می‌کند.



وی افزود: تنش و درگیری‌هایی که منجر به برخورد شدید شود نباید ادامه پیدا کند و طرفین نباید به این سمت حرکت کنند و امیدواریم مردم و دولت این کشور هرچه سریع تر مسائل را  حل کنند و فعالان سیاسی و نمایندگان در آرام کردن اوضاع این کشور کمک کنند و نقش خود را برای آرامش بخشیدن  به شرایط قزاقستان  به خوبی ایفا نمایند.



نماینده مردم بستان آباد تاکید کرد:مداخله کشورهای خارجی در چنین شرایطی به هیچ وجه به نفع کشور ها نیست و مطمئنا ملت و جامعه سیاسی قزاقستان در کنار دولت این کشور این توانایی را دارند که بحران ایجاد شده را به سرعت حل کنند و هرگونه مداخله خارجی مساله را پیچیده تر می کند.



وی خاطر نشان: منطقه آسیای مرکزی اگر دچار نا امنی شود به محلی برای فعالیت تروریست‌های افراطی و گروه‌های تکفیری تبدیل خواهد شد و دولت و مردم قزاقستان باید هوشیار باشند که نا امنی و بی ثباتی فضا  برای حضور این گونه جریانات  را فراهم نکند. که نتایج خطرناکی برای همه خواهد داشت لذا امیدواریم اتفاقات اخیر این کشور هرچه سریعتر به شکل مسالمت آمیز خاتمه یابد./



پایان پیام.

  • کد خبر : 335305
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار