خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 15:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در آیین تودیع و معارفه مدیر روزنامه الوفاق؛

بصیرت‌افزایی نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت‌خواهی در میان جهان عرب اهمیت دارد

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت خواهی در میان جهان عرب بر عهده رسانه هایی همچون روزنامه الوفاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آیین تودیع و معارفه مدیر روزنامه الوفاق صبح امروز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، شکیبایی رییس کارگروه رسانه اتاق وضعیت فلسطین، مدیرمسئول روزنامه ایران و سایر فعالان و اهالی رسانه برگزار شد.

ابطحی در این مراسم ضمن بیان وضعیت حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در میان جهان عرب، گفت: این عرصه همواره رخدادهای مختلفی را تجربه کرده و در زمان های گوناگون دچار افت و خیزهای متعددی شده است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: به عنوان مثال زمانی امام خمینی (ره) در زمان تبعید خودشان، سخنانی را مطرح می کردند که موجب شده بود ملت های جهان عرب احساس کنند ایشان پشتیبان آنها است لذا استقابل افکار عمومی از ایران اسلامی خوب بود.

وی در این رابطه، افزود: این مهم در حالیست که با شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق و اقدامات فریبکارانه از سوی صدام، این عرصه دچار خدشه شد؛ هر چند با شروع جنگ کویت افکار عمومی جهان عرب دریافتند که همه رفتارها و سخنان صدام دروغ بوده و این وضعیت بهبود یافت.

ابطحی ادامه داد: باید یادآور شد در زمان آغاز بیداری اسلامی نیز این موضوع با فراز و نشیب هایی روبرو شد اما امروزه به برکت طوفان الاقصی و اقدامات حوزه مقاومت، شاهد ایجاد ظرفیت های عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران در میان ملت های عرب زبان هستیم.

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین در این راستا، تصریح کرد: بنابراین امروزه پاسداشت و توسعه این احساس و تبدیل این فرصت به بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در میان جهان عرب بر عهده رسانه هایی همچون روزنامه الوفاق است.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد به راه افتادن موج عدالت خواهی در دنیا هستیم و این موضوع در فضای افکار عمومی جهان عرب نیز تاثیر زیادی گذاشته است، گفت: در واقع اکنون موضوعاتی مانند آزادی فلسطین، جهان پساصهیونیسم و غیره  مطرح است لذا درک این فضا و حرکت در مسیر آگاهی بخشی نسبت به آن دارای اهمیت دوچندان است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد: دنیای امروز تشنه گفتمان انقلاب اسلامی است زیرا دچار خلاء ایدئولوژیک شده است؛ نباید فراموش کرد روزگاری ایدئولوژی مارکسیست فروریخت و امروزه شاهد فروریختن ارزش های آمریکایی هستیم لذا گفتمان ما اهمیت دوچندان یافته و می تواند نقش موثری ایفا کند.

ابطحی با اشاره به اینکه مختار حداد دارای شناخت خوبی از فضای کنونی رسانه ها در منطقه و همچنین فرهنگ جهان عرب است، خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد انتخاب وی دقیق و مناسب بوده لذا توصیه می شود این رسانه با هماهنگی سایر نهادهای نظام تلاش کند از حالت فعلی خارج شود تا شاهد آگاهی بخشی بیشتر نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت خواهی در میان ملت های عرب باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 378765
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار