خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/25 - 12:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علی زاده:

برگزاری گفتگوهای یمنی-یمنی تنها راه نجات صنعا/ سازمان ملل در مقابل ائتلاف سعودی بایستد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری گفتگوهای یمنی – یمنی تنها راه نجات یمن محسوب می شود و سازمان ملل نیز باید تلاش کند هیچ قدرتی خارج از مرزهای یمنی به این گفتگوها وارد نشود.

علی علی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رابطه با دعوت سازمان ملل از طرف‌های یمنی برای مذاکره با تاکید بر لزوم حمایت شورای امنیت، گفت: متاسفانه سعودی ها به عنوان اصلی ترین حامی تروریست ها و همپیمان آمریکایی ها، حقوق مردم یمن را به رسمیت نمی شناسند.



نماینده مردم مراغه و‌ عجبشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که سعودی ها می خواهند با تسلیحات آمریکایی و سلطه گری بر یمن چیره شوند.



وی با اشاره به اینکه سازمان ملل و قدرت های منطقه باید انصارالله و دیگر جریان های یمنی را به رسمیت بشناسند، ادامه داد: امروزه انصارالله از سرزمین یمن دفاع می کند در حالی که ائتلاف سعودی درصدد تجاوزگری و خونریزی در این سرزمین است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برگزاری گفتگوهای یمنی – یمنی تنها راه نجات یمن محسوب می شود، افزود: بر این اساس سازمان ملل باید تلاش کند هیچ قدرتی خارج از مرزهای یمن به این گفتگوها وارد نشود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چند نهادهای بین المللی طی سالیان گذشته در مقابل تجاوزگری های ائتلاف سعودی سکوت کردند، خاطرنشان کرد: با توجه به فاجعه انسانی رخ داده در یمن، اکنون نیز شورای امنیت می تواند بدون سیاسی کاری به خروج تجاوزگران از این سرزمین کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335677
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار