خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/14 - 15:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحی:

برقراری دیپلماسی فعال با کشورها سبب شکل‌گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای جدید می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برقراری دیپلماسی فعال با کشورها و تعامل با همسایگان می تواند سبب شکل گیری ائتلاف ها و قدرت های منطقه ای جدید شود.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان، گفت: اساس نظام بین الملل مبتنی بر تعامل و دیپلماسی است.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی اگر در مسیر دیپلماسی فعال با کشورها و تعامل با همسایگان حرکت کنیم و همچنین پل های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برقرار کنیم، قطعا قدرت برتر را خواهیم داشت.



وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید روابط استراتژیک جدیدی را با همسایگان تعریف کنیم، ادامه داد: پانزده همسایه در اطراف کشورمان وجود دارند که دارای مرز زمینی و دریایی با ایران اسلامی هستند از این رو تعامل با آنها می تواند خیلی از آثار تحریم ها را خنثی کند؛ بر این اساس تعاملی با کشورهای آسیایی ایجاد شده تا بتوانیم روابطمان را گسترش دهیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: قطعا می توان ائتلاف ها و قدرت های منطقه ای جدیدی شکل داد و این امر حتما سبب کاهش قدرت های فرامنطقه ای می شود.



فلاحی تصریح کرد: امروزه آسیای جنوب شرقی در مرکز تحولات قرار دارد لذا مشاهده می شود که آمریکایی ها در تلاش هستند با ایجاد موانع در روابط ایران، چین و روسیه از ایجاد ائتلاف جدید جلوگیری کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر ایران اسلامی دیپلماسی صحیح و مبتنی بر مقاوت فعال را در پیش بگیرد، می توان در عرصه بین الملل موفق باشد و این روابط جدید می تواند معادلات قدرت را تغییر دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 316697
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار