خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/10 - 16:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
داوودآبادی در نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین؛

بررسی نحوه امدادرسانی به مردم غزه در بیش از ۸۰۰ نفر-ساعت جلسات راهبردی با تشکل‌ها

رییس کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین، گفت: بیش از ۸۰۰ نفر - ساعت جلسات راهبردی و کاربردی با تشکل ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای بررسی و نحوه امدادرسانی به مردم غزه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت ماه) با حضور داوودآبادی رییس و اعضای کارگروه، تعدادی از فعالان بین المللی حوزه درمان و پزشکان بدون مرز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

علی اکبر داوودآبادی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین، گفت: برگزاری جلسات راهبردی و کاربردی در حوزه بهداشت و درمان به منظور نحوه امدادرسانی به مردم غزه یکی از محورهای مهم کاری اعضاء بوده است.

رییس کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین، اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد بیش از ۸۰۰  نفر - ساعت جلسات با تشکل ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای بررسی موضوع یاد شده برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین نشست های راهبردی متعدد با مسئولین و نمایندگان دفاتر حماس و جهاد اسلامی در ایران در راستای بررسی نحوه کمک رسانی و درمان مجروحین غزه برگزار شده است.

داوودآبادی با اشاره به اینکه متاسفانه صهیونیست ها در اقدامی جنایتکارانه و هدفمند تلاش کردند تمامی مراکز درمانی در غزه را مورد هدف قرار دهند لذا اکثر این ساختمان ها از بین رفته است، تصریح کرد: بر این اساس بررسی طرح ها و پیش بینی مشارکت در احداث و ترمیم زیر ساخت های مراکز درمانی غزه یکی از محورهای مهم جلسات و نشست های یاد شده بوده است.

رییس کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین ضمن تاکید بر اینکه تشکل های مردمی بین المللی متعددی در حال فعالیت برای بهبود شرایط درمانی مردم مظلوم غزه هستند، بیان کرد: در این راستا پزشکان و پرستاران مستقل و مسلمان متعددی نیز خواهان فعالیت و خدمت رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان هستند لذا ایجاد بستر و فعالیت مشترک تشکل های مردم نهاد کشورمان با آنها دارای اهمیت دوچندان است.

وی در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید یادآور شد بر اساس فعالیت های صورت گرفته، بیش از بیست هزار نفر از فعالان حوزه سلامت و کادر درمان در قالب طرح "مرهم برای غزه " به منظور حضور و کمک به مردم غزه ثبت نام کردند که امری قابل تامل و تحسین برانگیز محسوب می شود.

گفتنی است، اعضاء کارگروه و دیگر حاضران در این نشست نیز به موضوعات مرتبط با وضعیت بهداشت و امداد در غزه پرداختند و در خصوص اقدامات مورد نیاز، بحث و تبادل نظر کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377834
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار