خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/15 - 15:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
بیگلریان در دیدار با رئیس شورای ارتباطات کلیسای ارتودوکس روسیه:

باید از گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه بهره‌برداری کرد

نماینده مردم ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در جریان دیدار خود با رئیس شورای ارتباطات کلیسای ارتودوکس کشور روسیه،گفت:می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور بزرگ، برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، «دانیال گیری کاری ماتروسافت» از علمای مسیحی و کشیش فعال و رئیس شورای ارتباطات کلیسای ارتودوکس کشور روسیه که به دعوت جامعه‌المصطفی(ص) به ایران سفر کرده است، امروز ( چهارشنبه، 15 آذر ) در ادامه سفر خود، بعد از بازدید از موزه مجلس شورای اسلامی با روبرت بیگلریان نماینده مردم ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.



بیگلریان در ابتدای این دیدار با بیان اینکه دین رسمی جمهوری اسلامی ایران اسلام است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایران به ادیان دیگر نیز توجه ویژه‌ای می‌شود که موجب خودآگاهی، یکپارچگی و پیوند ملی پیروان دیگر ادیان است.



وی ادامه داد: در قانون اساسی ایران نیز به ادیان توجه شده و در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده از اقلیت‌های دینی حضور دارند که سه تن از آنها مسیحی هستند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جبهه مشترک ایران و روسیه گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور بزرگ، برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی بهره‌برداری کرد.



نماینده مردم ارامنه در مجلس شورای اسلامی بر استقبال جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگوی ادیان تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ گفت‌وگوی ادیان، موجب خودآگاهی و شناخته شدن ادیان بزرگ در تمام جهان می‌شود.



«دانیال گیری کاری ماتروسافت» در این دیدار، با اشاره به هم مسیر بودن روسیه و ایران در عرصه سیاست، گفت: هدف ما انسجام است و در این مسیر با وجود مشکلات، با یاری جستن از خداوند، برای رسیدن به یکپارچگی تلاش می‌کنیم.



وی در پایان بر لزوم توسعه روابط اجتماعی و فرهنگی دو کشور تاکید و تصریح کرد: تحکیم تعاملات فی‌مابین به نفع هر دو ملت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372649
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار