خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 11:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رییس دوره مجمع مجالس اسیایی:

باید از توان دیپلماسی پارلمانی در جهت تقویت پیوند های دوستانه مجالس قاره کهن استفاده کنیم

عبدالقدیر اونم نماینده مجلس ترکیه و رییس دوره ای مجمع مجالس اسیایی اظهار داشت: باید از توان دیپلماسی پارلمانی جهت تقویت صلح و توسعه پیوند های دوستانه پارلمان ها و ملت های قاهره کهن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالقدیر اونم نماینده مجلس ترکیه رییس دوره ای مجمع مجالس آسیایی نیز در این اجلاس طی سخنانی من قدردانی از دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی و دکتر علیزاده بابت مهمان نوازی و میزبانی اجلاس تهران، گفت:باید از دکتر مجیدی و دبیر خانه بابت تلاش های خود قدردانی کنم و سلام گرم نمایندگان و رییس پارلمان ترکیه را به همه اعضا و حاضران اجلاس مهم تهران ابلاغ می کنم.



وی افزود: نمایندگان پارلمان ها به خوبی می دانند در قاره کهن تحرکات عمیقی تجربه میکنن و برای استفاده از این تحولات‌ به نفع کشور های آسیایی لازم است شبکه و سازکار منسجمی‌ داشته باشیم.



نماینده مجلس ترکیه خاطر نشان کرد: باید از توان دیپلماسی مدرن و چند جانبه گرایی استفاده کنیم تا صلح و پیوند های دوستانه را ارتقاء دهیم و برای تحقق این مهم این گونه اجلاس ها مهم است.



اونم تاکید کرد: مکانیزم دیپلماسی پارلمانی به ما اجازه می دهد نمایندگان پارلمان ها کانال های ارتباطی باشند بین نمایندگان و کشورها به عنوان بازیگران موثر نقش آفرینی کنند.



وی در پایان تاکید کرد: باید سازگار مناسبات های پارلمانی را تقویت کنیم و این مسئله باعث می‌شود کشور‌های قاره کهن به منافع ملی و منطقه ای دست یابد و بی شک اینجا نیز جمع شدیم تا همین مهم تحقق یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364740
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار