خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/22 - 15:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

بایدن مجبور به بازگشت به برجام می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا بین وضعیت بد و بدتر قرار داد و اگر بخواهد به وضعیت بد تن دهد باید برجام را بپذیرد چون هیچ توافق و چارچوبی برای آمریکایی ها وجود ندارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه 50 دیپلمات سابق آمریکا به بایدن برای بازگشت فوری به برجام نامه زده اند، گفت: برجام در واقع تنها چارچوبی است که غربی ها توانسته با ایران بر سر مسائل اتمی توافق کنند و همه تلاش هایی که دولت ترامپ انجام داد و فشارهایی که به ایران آورد به هیچ توافق و قرارداد جدیدی ختم نشده است،  اگر آمریکایی ها نگاه واگرایانه ای به مسائل خاورمیانه داشته باشند مجبورند بدون پیش شرط به برجام برگردند تا بتوانند روندی که ایران شروع کرده از جمله غنی سازی 20 درصد، افزایش سانتریفیوژ ها و اقداماتی که بر اساس قانون جدید مجلس دولت انجام می دهد، را متوقف کند.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا بین وضعیت بد و بدتر قرار داد و اگر بخواهد به وضعیت بد تن دهد باید برجام را بپذیرد چون هیچ توافق و چارچوبی برای آمریکایی ها وجود ندارد.



عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس بیان کرد: نگاه دولت دموکرات ها به برجام موفقیت بزرگ در دستگاه سیاست خارجی آمریکا ها و دموکرات ها است می خواهند موفقیت بزرگ در خصوص ایرن و خاورمیانه را مجدد احیا کنند چون در دوره ترامپ مورد هجمه قرار گرفته اند و این قرارداد به عنوان اقدام نادرست برای منافع آمریکا و اسرائیل به افکار عمومی معرفی شد، دموکرات ها تلاش دارند آبروی از دست رفته و تخریبی که دولت ترامپ علیه برجام و آنها ها داشته را احیا کنند.



وی تاکید کرد: اینکه دولت جدید آمریکا به چه سمت و سویی خواهد رفت به دستگاه حاکمیت جدید آمریکا و بایدن بستگی دارد اما اگر نگاه عاقلانه و واقع گرایانه داشته باشند می پذیرند برجام چارچوبی است که هم به نفع ایران و هم به نفع غربی ها بوده، ضمن اینکه ایران می تواند حق غنی سازی داشته باشد، از فرصت های اقتصادی استفاده کند  از سوی دیگر خیال غرب هم راحت می شود که ایران به سمت فعالیت های بیشتر و افزایش غنی سازی و فعالی سازی سانتریفیوژهای نسل جدید نرود.



رحیمی جهان آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: برجام قرار داد برد- برد برای دو طرف است اگر تیم بایدن نگاه عاقلانه ای داشته باشند باید بدون و قید شرط به این قرارداد برگردد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: هر چند طرف غربی و ایرانی ممکن است حرف ها و دیدگاه های مختلفی در موضوع برجام داشته باشند اما نکته ای که وجود  دارد این است توافقی بهتر از برجام برای دو طرف وجود ندارد که بخواهند به آن چارچوب تن دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 311916
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار