خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/03 - 09:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عموئی:

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشان دهنده شکست تلاش‌های ناامن‌سازی در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست کشورهای عرب برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب را نشان دهنده شکست تلاش‌ها برای ناامن سازی و تغییر رژیم سیاسی سوریه دانست.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفت: سوریه کشور با سابقه و مهم در جهان عرب است و حذف این کشور از اتحادیه عرب اقدامی سیاسی بوده به جهت اینکه تلاش کنند تا معارضه را آنجا به رسمیت بشناسند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اکنون که دولت سوریه توانمندی برای بقای خود را ثابت کرده و به یک موقعیت پایدار در داخل کشور خود دست پیدا کرده باید به جایگاه حقیقی خود برگردد.



وی ادامه داد: درخواست کشورهای عرب برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب نشان دهنده شکست تلاش‌ها برای ناامن سازی و تغییر رژیم سیاسی سوریه است.



عموئی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی دولت مشروع و قانونی سوریه در دمشق بوده و در حال حاضر فکر می‌کنیم که سوریه باید به جایگاه واقعی خود در بین جهان عرب و اسلام بازگردد و تلاش برای حذف این کشور، بی ثمر و غیرقانونی است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این جهت دعوت سوریه برای شرکت در اجلاس اتحادیه عرب را یک اقدام درست و به جا می‌دانیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 331955
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار