خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 12:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آصفری:

بازگشت ثبات به یمن در گرو پایان دادن به محاصره بنادر و خروج نظامیان متجاوز است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، گفت: میانجی‌گری کشورهای منطقه و همسایه یمن، خروج نظامیان متجاوز از خاک این کشور، اجرای آتش بس، پایان دادن به محاصره بنادر و فرودگاه‌ها و هم افزایی جریانات سیاسی یمن و غیره از جمله مسائلی است که باید مورد نظر قرار بگیرد تا صلح و ثبات به یمن بازگردد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به حضور هیأت مذاکره‌کننده یمنی در ریاض و  بررسی  راهکار  پایان جنگ چندین ساله در این کشور، گفت: امروز شاهد تحولات زیادی در منطقه هستیم و بر این اساس موضوع تجاوز به یمن نیز مطابق آنها دچار تحولات اساسی شده است.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متجاوزان به یمن تصور نمی‌کردند که اقدامشان مشمول مرور زمان شود، اظهار کرد: در واقع ائتلاف عربی فکر می‌کرد که می تواند یمن را طی چند روز به تصرف خود در بیاورد اما با مقاومت مردم این کشور روبرو شد لذا امروزه یمن به باتلاقی برای نظامیان متجاوز تبدیل شده است.



وی ادامه داد: این مهم در حالیست که روند تغییر موازنه قدرت در این جنگ نیز تغییر کرد و مشاهده شد که یمنی ها توانستند مواضع کشورهای عضو ائتلاف عربی را با موشک و غیره تهدید کنند که امری قابل تامل محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه به اذعان همه کارشناسان راهکار برون رفت از بحران یمن، برگزاری گفتگوهای یمنی-یمنی است، افزود: به عبارتی مردم این کشور باید سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند و در این راستا هیچ کشوری حق تعیین تکلیف ندارد.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی باید ایفای نقش کنند تا راهکار سیاسی جایگزین راهکار تجاوز و جنگ شود، خاطرنشان کرد:  قطع به یقین میانجی گری کشورهای منطقه و همسایه یمن، خروج نظامیان متجاوز از خاک این کشور، اجرای آتش بس، پایان دادن به محاصره بنادر و فرودگاه ها، هم افزایی گروه ها و جریانات سیاسی یمن و غیره از جمله مسائلی است که باید مورد نظر قرار بگیرد تا صلح و ثبات به یمن بازگردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368523
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار