خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/28 - 16:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده در گفتگو با رئیس هیأت پارلمانی چین:

ایران و چین با اقدامات مداخله‌ جویانه آمریکا مقابله کنند/ حمایت مجلس شورای اسلامی از اجرای سند جامع همکاری 25 ساله با چین

رئیس گروه پارلمانی ایران در APA با تأکید بر ضرورت همکاری ایران و چین در برابر اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا، گفت: لازم است کشورهای عضو مجامع بین‌المللی در جهت توسعه و پیشرفت با هم متحد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیئت پارلمانی ایران در حاشیه نشست کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA در بحرین با های شنگ لی، رئیس هیئت پارلمانی چین دیدار و گفتگو کرد.



علی علیزاده سفر اخیر رئیس جمهور ایران به پکن را گامی مهم در توسعه مناسبات فیمابین عنوان کرد و آن را تبلور اراده مستحکم در تقویت روابط تهران- پکن خواند.



رئیس گروه پارلمانی ایران در APA در ادامه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از تقویت روابط دو کشور و اجرای برنامه سند جامع همکاری ۲۵ ساله حمایت کامل می کند.











علیزاده مجمع مجالس آسیایی پکن


وی افزود: در جهت تحکیم روابط، ضرورت هماهنگی و همکاری دو مجلس در مجامع بین المللی، اتحادیه بین المجالس، مجالس آسیایی و مخصوصا اتحاد میان کشورهای مستقل در جهت توسعه و پیشرفت و مقابله عملیاتی با اقدامات مداخله گرایانه غرب به رهبری آمریکا در امور حاکمیتی، حقوق بشری و ایجاد محدودیت برای کشورهای مستقل امری لازم و ضروری است.



رئیس هیأت پارلمانی چین: کشورها در جهان چندقطبی باید به قوانین احترام بگذارند



های شنگ لی، در این دیدار به بیان روابط سنتی و تاریخی میان دو کشور پرداخت و بر تلاش طرفین مبنی بر تقویت تعاملات تاکید کرد.



رئیس هیأت پارلمانی چین توافقات اخیر میان دو کشور را فصل جدیدی از همکاری های فیمابین خواند و افزود: وجود اراده قوی در عالی‌ترین سطح نقشه راهی برای تداوم روابط دو کشور است.











علیزاده پکن


وی در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال ایفای نقش سازنده برای صلح و ثبات در منطقه و جهان هستیم، بدون اینکه در امور داخلی کشورها دخالتی داشته باشیم و یا اینکه منافع آنها را مورد سوال قرار دهیم.



های شنگ لی، در ادامه بر ایجاد جهان چندقطبی در عرصه بین الملل ابراز امیدواری کرد و گفت: همه کشورها باید به قوانین احترام گذاشته، با هم رشد کرده و از دخالت در امور داخلی یکدیگر پرهیز کنند.



به گزارش خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه عضو گروه پارلمانی ایران در APA نیز در این دیدار حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 361819
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم