خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/06 - 16:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی با اشاره به سفر ظریف:

ایران می‌خواهد در بهبود روابط میان آذربایجان و ارمنستان نقش خود را ایفا کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در بهبود روابط میان آذربایجان و ارمنستان نقش مثبت خود را ایفا کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به حوزه قفقاز اشاره کرد و گفت: اخیرا جنگی میان کشور آذربایجان و ارمنستان رخ داده است البته ما با هر دو کشور دارای روابط مناسب و مطلوب سیاسی و اقتصادی هستیم و حتی با آذربایجان اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی داریم.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران به نحوی از تنش و جنگی که در منطقه میان این دو کشور ایجاد شده بود نگران است و در حقیقت می‌خواهد در بهبود روابط میان آذربایجان و ارمنستان نقش مثبت خود را ایفا کند.



 وی اظهار کرد: ضمن اینکه بتواند روابط خود را پس از این جنگ با دو کشور مذکور که از اهمیت زیادی برای کشورمان برخوردار هستند مورد بررسی قرار دهد که اگر نیازمند فعالیت بیشتر و همچنین رایزنی باشد آن را به سرانجام برساند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در طول سالیان پس از انقلاب با هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان روابط خود را علی رغم اختلافاتی که میان دو کشور بوده حفظ کرده است و در جریان جنگ اخیر نیز نقش سازنده‌ای را ایفا کرده است و همچنین الان هم می‌خواهد نقش خود را در بهبود روابط دو کشور ایفا کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312798
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار