خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/05 - 11:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

ایران می‌تواند نقش محوری در مذاکرات بین الافغانی ایفا کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران می تواند به عنوان قدرت برتر منطقه، نقش محوری در مذاکرات بین الافغانی ایفا کند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت حمایت از مذاکرات صلح افغانستان از سوی ایران اسلامی، گفت: ایران قدرت منطقه است و می تواند نقشی محوری در مذاکرات بین الافغانی ایفا کند. در واقع معادلات افغانستان به گونه‌ای است که نمی توانند جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه را کنار بگذارند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که به عنوان سفیر کشورمان در افغانستان حضور داشتم، طبق هماهنگی با شهید حاج قاسم سلیمانی مقرر شد مجمع برگزاری کنفرانس بین الافغان در تهران برگزار شود تا شاهد بازگشت ثبات به این کشور باشیم.



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده است و امنیت در این کشور برای ایران دارای اهمیت است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که اصلا قابل پذیرش نیست که آمریکایی ها بخواهند از آن سوی دنیا برای برقراری ثبات به افغانستان بیایند؛ در واقع آنها خودشان این کشور را دچار تنش کردند و اکنون فقط خروجشان از این سرزمین می تواند به بازگشت ثبات کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 308800
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم