خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/22 - 12:22
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

ایران زمانی به انجام تعهدات خود بازمی‌گردد که طرف‌های مقابل قدم‌های مثبت بردارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران زمانی به انجام تعهدات خود بازمی‌گردد که طرف‌های مقابل قدم‌های مثبتی را بردارند، در غیر این صورت براساس قانون مجلس باید عمل شود.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه « اخراج بازرسان آژانس در صورت لغو نشدن تحریم‌ها تهدیدی فراتر از نقض برجام است»، اظهار کرد: ما براساس ماده (36) و (37) برجام این حق را دارا هستیم که در مقابل عدم پایبندی طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی واکنش نشان دهیم.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تعهد در مقابل تعهد باشد و این غیر قابل پذیرش است که کشورهای عضو برجام به تعهدات خود پایبند نباشند و ما همچنان آن را اجرایی کنیم؛ بنابراین هر زمانی که غربی‌ها تعهدات برجامی را اجرا کردند، جمهوری اسلامی ایران نیز به انجام تعهدات خود باز خواهد گشت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر آنچه که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده باید اجرا شود و البته سازمان انرژی اتمی نیز در حال اجرایی کردن چنین قانونی است و اگر لازم باشد علاوه بر چنین موضوعی اقدامات دیگری صورت بگیرد تصمیم لازم گرفته خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311892
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار