خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/30 - 21:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در اولین نشست هیئت رئیسه مجمع مجالس آسیایی:

ایران به عنوان ریاست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی APA انتخاب شد

ریاست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی در در اولین نشست هیئت رئیسه (APA) با اکثریت آراء به نام گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اولین نشست هئیت رئیسه مجمع مجالس آسیایی (APA)، در آنکارا برگزار شد. این نشست با حضور گروه های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق، بحرین و ترکیه به عنوان اعضای هیئت رئیسه این مجمع و روسای چهار کمیته دائمی APA تشکیل شد. کشور اندونزی به عنوان گزارشگر حضور داشت و ترکیه به عنوان رئیس این مجمع میزبانی این نشست را عهده دار بود. 



در اجلاس مذکور «پیش نویس آیین نامه ویژه برای برگزاری نشست های مجازی APA» در شرایط همه گیری ویروس کرونا، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. این آیین نامه می تواند تا مهار و کنترل کامل این ویروس مورد توجه قرار گیرد و پس از آن به حالت عادی باز می گردد.  



در این نشست ریاست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی (APA) با اکثریت آراء اعضای هیئت رئیسه این مجمع به نام گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. 



معصومه پاشایی بهرام، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA ، در اولین نشست هیئت رئیسه این مجمع، ضمن ارائه سخنانی بر اهمیت نقش هیئت رئیسه تأکید کرد و آن را به منزله  اتاق فکر برای مجمع مجالس آسیایی دانست. 



رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، اقدامات یکجانبه گرایانه و مخرب علیه برخی کشورها در جهان و به ویژه در آسیا را محکوم کرد و افزود: کشورهای آسیایی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و گسترش همکاری های بین المللی می توانند در مقابل چالش های پیش رو  ایستادگی کنند.  



نماینده مردم مرند و جلفا در ادامه بر لزوم حداکثر بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی، برای تداوم تعامل میان کشورهای عضو این مجمع تأکید کرد. 



در این اجلاس معصومه پاشایی بهرام، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) و محمدمهدی زاهدی رئیس کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان اعضای هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت فعال داشتند. 



گفتنی است در حاشیه این اجلاس معصومه پاشایی بهرام و محمدمهدی زاهدی در دیدارهای رسمی حضور یافتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310420
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار