خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/10 - 11:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده با اشاره به رایزنی امیرعبداللهیان و عبدالسلام در مسقط؛

ایران بر دستیابی به راه حل مسالمت آمیز و لغو محاصره یمن تاکید دارد

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته همواره بر ضرورت دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای خروج از بحران یمن تاکید کرده است.




یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رایزنی امیرعبداللهیان و مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط و تأکید بر لغو محاصره این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته همواره بر ضرورت دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای خروج از بحران یمن تاکید کرده است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروی های ائتلاف عربی باید خاک یمن را ترک کنند، اظهار کرد: همچنین آتش بس نیز باید به طور کامل از سوی متجاوزان مورد توجه قرار بگیرد تا آسیب بیشتری به مردم و زیرساخت های این کشور وارد نشود.



وی ادامه داد: متاسفانه امروزه یمنی ها تحت شدیدترین محاصره ها قرار دارند بر این اساس در روزهای اخیر چهار کشتی حامل سوخت که به سمت یمن در حال حرکت بود از سوی ائتلاف عربی توقیف شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازمان های بین المللی باید با مداخله در تجاوز به یمن از بروز فجایع دیگر جلوگیری کنند، افزود: در این میان ا یالات متحده آمریکا و دیگر قدرت هیا فرامنطقه ای نیز باید از پشتیبانی اطلاعاتی و لوجستیکی ائتلاف عربی دست بردارند و ادعای حمایت از حقوق بشر را عملا نشان دهند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک یمن به باتلاقی برای کشورهای عربی متجاوز تبدیل شده از این رو مشاهده می شود که هر چند وقت یکبار مقامات این کشورها بر اهمیت گفتگو و مذاکره تاکید می کنند. هر چند مذاکرات مدنظر آنها گفتگوهای یکجانبه و مداخله آمیز است و نفعی برای مردم یمن به همراه ندارد./



پایان پیام




  • کد خبر : 354399
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم