خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/21 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوری:

ایران از همه ارتباط خود برای پایان درگیری در افغانستان استفاده کند

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تاکید کرد: از دیپلماسی خارجی کشورمان می خواهیم حداکثر تلاش و مساعی خود را برای صلح در افغانستان و پایان درگیری بین طایفه ها به خصوص در پنجشیربه کار بگیرد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات اخیر طالبان از جمله تعیین کابینه موقت، گفت: هویت و سوابق وزرا کابینه دولت موقت طالبان نشان می دهد که فراگیر نیست، بلکه دولت خاص طالبان و از یک طیف خاص شکل گرفته است.



وی تاکید کرد: طالبان به این امر اذعان دارد و می گوید دولتش موقتی است با این حال چنین انتخاب و کابینه ای نشانه خوبی نیست.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دگیری ها در پنجشیر، اظهار داشت: درگیری و حمله در پنجشیر با دولت فراگیر سازگاری ندارد، این در حالی است که احمد مسعود اعلام کرده بود آماده مذاکره است و می خواهد با مذاکره مسئله ها حل شود، اما پاسخی که داده شد ، جنگ و درگیری حاکی از آن است که طالبان به دنبال تشکیل دولت فراگیر نیستند.



این نماینده مجلس با اشاره به نقش ایران در ایجاد صلح و آرامش در افغانستان، بیان کرد: از دیپلماسی خارجی کشورمان می خواهیم حداکثر تلاش و مساعی خود را برای صلح در افغانستان و پایان درگیری بین طایفه ها به خصوص در پنجشیربه کار بگیرد.



سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: باید از همه امکانات و ارتباطات استفاده شود تا درگیری ها با کمترین لطمات پایان گیرد و گفت و گو بین افغانی و طایف های سیاسی، به جای درگیری شکل بگیرد بلکه نتیجه خوب بگیرند و ملت رنج کشیده افغان به صلح برسند./



پایان پیام

  • کد خبر : 326973
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار