خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/19 - 20:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان با حشمت اله فلاحت پیشه مطرح شد:

ایران از اولویت های ارمنستان در جهت گیری سیاست خارجی است

آرتاشیس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران ظهر امروز ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ با حشمت اله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فلاحت پیشه در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی ضمن تأکید بر اهمیت روابط راهبردی میان ایران و ارمنستان خاطر نشان کرد: کشورهایی که در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران با ما همکاری می­کنند، در آینده مناسبات ایران جایگاه ویژه ای خواهند داشت.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و خروج از توافقنامه بین المللی برجام اظهار داشت: همسایگان منصف ما از برنامه های هسته ای ایران هیچ دغدغه ای ندارند و گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آن را تأیید می کند.



وی افزود: در شرایط تحریم صادرات غیرنفتی ایران دو برابر شده است و بسیاری از شرکت ها و صنایع بیشتر از ظرفیت محلی خود فعالیت دارند.



حشمت اله فلاحت پیشه در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه میان کشورها گفت: اثربخشی مناسبات میان کشورها بر اساس آثار اقتصادی میان آنها ارزیابی می شود.



آرتاشیس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران ضمن ارزیابی مثبت از روابط ایران و ارمنستان بر ضرورت وجود اقتصاد پویا میان دو کشور تأکید کرد و گفت: ظرفیت های موجود در دو کشور شرایط را برای توسعه مناسبات اقتصادی فراهم کرده است.



سفیر ارمنستان در تهران حضور جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم و سازنده دانست و بر اهمیت حضور ایران در اتحادیه اوراسیا تأکید کرد و افزود: ایران از اولویت های ارمنستان در جهت گیری سیاست خارجی است.



طرفین در این دیدار بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در گسترش مناسبات میان دو کشور تأکید کردند.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 282011
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار