خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/18 - 16:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مصری در دیدار با نایب رییس مجلس اندونزی:

ایران آمادگی لازم برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی به ویژه اندونزی را دارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای مقابله با تحریم‌ها و گسترش روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی به ویژه اندونزی را دارد و از هرگونه اقدامی در این راستا حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز(یکشنبهه، ۱۸ اردیبهشت ماه) با رحمت گوبل نایب رییس مجلس نمایندگان اندونزی در امور صنعت و توسعه دیدار و گفتگو کرد.



مصری در ابتدای این دیدار با اشاره به مواضع مشترک دو کشور دوست و مسلمان در موضوعات منطقه ای و بین المللی بر لزوم گسترش همکاری ها میان مجالس دو کشور تاکید کرد و گفت:دیپلماسی پارلمانی در ارتقای سطح روابط بسیار حائز اهمیت است و مجلس شورای اسلامی جهت افزایش سطح مناسبات با اندونزی آمادگی دارد.











دیدار نایب رئیس مجلس اندونزی با عبدالرضا مصری


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به سیاست اسلام هراسی دشمنان اسلام، گفت: استراتژی آمریکا بر ایجاد درگیری و برهم زدن اتحاد میان کشورهای اسلامی است.



وی افزود: آمریکا با ترویج اسلام آمریکایی قصد دارد مانع بهره برداری کشورهای اسلامی از توانمندی ها و ظرفیت های یکدیگر شود زیرا وحدت کشورهای اسلامی به اقتدار بیش از پیش مسلمانان منجر می شود.



مصری با تشریح سازوکارهای مختلف جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تحریم ها از برقراری و توسعه روابط اقتصادی با اندونزی استقبال کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای مقابله با تحریم ها و گسترش روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی به ویژه اندونزی را دارد و از هرگونه اقدامی در این راستا حمایت می کند.



وی ضمن قدردانی از مواضع مثبت و برادرانه اندونزی نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از همکاری های هرچه بیشتر دو کشور در راستای تقویت و توسعه مراودات فیمابین استقبال خواهد کرد.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان از مدیریت هوشمندانه اندونزی در میزبانی از اجلاس آی پی یو در سطح مناسب نیز تشکر کرد.



نایب رییس مجلس نمایندگان اندونزی: تعاملات تجاری و اقتصادی از مهم‌ترین روابط موجود میان اندونزی و ایران است



به گزارش خانه ملت، در ادامه این دیدار رحمت گوبل نایب رییس مجلس نمایندگان اندونزی با اشاره به پیشینه مثبت و رو به رشد همکاری های جمهوری اسلامی ایران و اندونزی گفت: سابقه مثبت همکاری های دو کشور بستری مناسب برای توسعه ارتباطات دوستانه فیمابین فراهم کرده است.



وی جمهوری اسلامی ایران را از کشورهای مهم منطقه برشمرد و تاکید کرد: یکی از مهم ترین زمینه های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، حوزه تعاملات تجاری و اقتصادی است.



نایب رییس مجلس نمایندگان اندونزی در پایان تصریح کرد: مجالس دو کشور نقش مهمی در تسهیل و تقویت روابط فیمابین ایفا می کنند و این سفر نیز با هدف تقویت همکاری های پارلمانی جمهوری اندونزی و جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 341406
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار