خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 10:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

ایجاد منافع برد-برد با فعالیت مشترک کشورهای تحریمی/ دوران محدودسازی کشورها تمام شده است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: کشورهای تحریمی می‌توانند بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند، اقدام به سرمایه گذاری‌های مشترک و چندجانبه کنند که نتایج و منافع برد-برد را رقم بزند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پیشنهاد ونزوئلا برای ایجاد منطقه آزاد عاری از تحریم‌های غرب، گفت: طرح کاراکاس پیشنهاد خوبی است زیرا کشورهایی که تحریم هستند را به همدیگر نزدیک می کند و سبب ظرفیت سازی می شود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 30 کشور به عناوین مختلف تحت تحریم و محدودیت های ایالات متحده و اروپا قرار دارند،  اظهار کرد: متاسفانه هدف نهایی این تحریم ها نیز، ضایع کردن منافع ملت های این کشورها است.



وی با یادآوری اینکه کشورهایی مانند روسیه و چین در خصوص نزدیک کردن کشورهای تحریمی به یکدیگر نشست هایی برگزار کرده اند، ادامه داد: در واقع این کشورها می توانند بدون هیچ محدودیتی با یکدیگر به مبادله کالا و مسائل اقتصادی و تجاری بپردازند و نیازهای همدیگر را برطرف کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این کشورها همچنین می توانند بر اساس ظرفیت هایی که دارند، اقدام به سرمایه گذاری های مشترک و چندجانبه کنند که نتایج و منافع برد-برد را رقم بزند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیگر اجرای سیاست تحریم علیه کشورها نمی تواند به عنوان ابزار فشار تلقی شود، تصریح کرد: به عبارتی دیگر دوران ابرقدرتی به پایان رسیده و شاهد ظهور قدرت‌های جدیدی اقتصادی و غیره هستیم که این موضوع سبب می شود کشورها برای دور زدن محدودیت ها با موانع جدی روبرو نشوند لذا تحریم بی معنا شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار