خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

ایجاد امنیت پایدار در افغانستان در گرو مشارکت همه اقوام است/ لزوم مبارزه با گروه‌های تروریستی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اقوام مختلفی در سرزمین افغانستان حضور دارند لذا برای ایجاد صلح بادوام و امنیت پایدار نیاز به اجرای اراده مردم است.

  علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت برگزاری چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان، گفت: اقوام مختلفی در سرزمین افغانستان حضور دارند لذا برای ایجاد صلح بادوام و امنیت پایدار نیاز به اجرای اراده مردم است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید نظام حکمرانی فراگیر در افغانستان شکل بگیرد تا این کشور بتواند از تنش ها و مشکلات کنونی رها شود و با جبران خسارات وارد شده، به سمت پیشرفت و شکوفایی قدم بردارد.



وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی دهه های گذشته همواره شاهد مهاجرت اتباع این کشور به کشورهای همسایه بوده ایم، ادامه داد: این موضوع در ابتدا سبب جدایی اتباع از کشورشان شده و در نهایتا با تشدید این موضوع زمینه بروز مشکلات برای کشورهای مهاجرپذیر نیز فراهم می شود. بنابراین حکومت فعلی افغانستان باید زمینه بازگشت اتباع افغانستان به کشورشان را تسهیل کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توسعه افغانستان امروزه نیازمند برنامه‌های جایگزینی برای کشت و تولید و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر است، افزود: برای دستیابی به این مهم ابتدا باید امنیت پایدار در این کشور شکل بگیرد و گروه های تروریستی که از طریق قاچاق مواد مخدر بخشی از منابع مالی خود را تامین می کنند، از بین بروند.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه معیشت مردم افغانستان دچار آسیب شده و وضعیت مولفه های حقوق بشری قابل تامل است از این رو حکومت فعلی این کشور باید تلاش کند این نگرانی ها را کاهش دهد زیرا همین امر نیز به مهاجرت بیشتر شهروندان این کشور و همچنین فعالیت های بی ثبات کننده دامن می زند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359533
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم