خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/20 - 10:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آصفری با اشاره به یادداشت بایدن در واشنگتن پست:

انعقاد قراردادهای راهبردی طولانی ‌مدت با کشورها بیانگر منزوی نبودن ایران است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: امروزه درحال انعقاد قراردادهای راهبردی با کشورهای مختلفی هستیم که بیانگر گستره روابط ایران در حوزه بین‌المللی بوده و نشان می‌دهد سیاست آمریکایی‌ها برای منزوی کردن کشورمان خنثی شده است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص یادداشت رییس جمهور آمریکا در واشنگتن پست مبنی بر اینکه ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه می‌یابد تا تهران منزوی شود، گفت: آمریکای ها طی چهل سال گذشته از همه ظرفیت های خود استفاده کردند تا ایران را منزوی کنند اما این سیاستشان شکست خورد.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران امروزه به عنوان کشوری خودکفا در عرصه های مختلف شناخته می شود، اظهار کرد: بر این اساس امروزه در حال انعقاد قراردادهای راهبردی با کشورهای مختلفی هستیم که بیانگر گستره روابط ایران در حوزه بین المللی بوده و نشان می دهد سیاست آمریکایی ها برای منزوی کردن کشورمان خنثی شده است.



وی با تاکید بر اینکه توانمندی ها و ظرفیت های ایران موجب شده بسیاری از کشورها خواهان دریافت تکنولوژی از جمهوری اسلامی باشند و برای توسعه روابط در حوزه های مختلف پیش قدم شوند، ادامه داد: بنابراین به رییس جمهور آمریکا توصیه می شود از فرصت ارزشمند برجام استفاده کند و در زمین بازی که رژیم صهیونیستی برایشان فراهم کرده، گرفتار نشود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایرانیان به تعهدات خود در برجام عمل کرده اند، از این رو اکنون کاخ سفید باید به برنامه جامع اقدام مشترک بازگردد، افزود: اگر بایدن حاضر نشوند در موضوع مذاکرات به توافق برسد، مجلس شورای اسلامی گزینه هایی مانند قانون اقدام راهبردی دارد که موجب می شود بازگشت به عقب ساده نباشد و قطعا آمریکایی ها متضرر خواهند شد.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با اقدامات یکجانبه و ظالمانه شان حقوق ملت ایران را زیر پا گذاشته اند از این رو بایدن باید بداند احیای برجام در گرو تحقق همه حقوق کشورمان است./  



پایان پیام

  • کد خبر : 345401
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار