خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 09:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده مردم تبریز در مجلس:

انحلال کانال مالی اروپا و ایران نماد بی‌مسئولیتی و عدم استقلال سیاسی قاره سبز است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: انحلال و عملیاتی نشدن کانال مالی اروپا و ایران نماد بی مسئولیتی و عدم استقلال سیاسی آنها است

روح اله متفکرآزاد در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با واکنش خنثی اتحادیه اروپا به انحلال اینستکس و مقصر جلوه دادن ایران در این زمینه، گفت: چنین موضع گیری هایی از سوی مقامات قاره سبز صرفا موجب کمرنگ شدن مولفه اعتماد به آنها می شود زیرا معادلات و مناسبات بین المللی بر اساس این مولفه صورت می گیرد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: اگر اروپایی ها بخواهند روند بدعهدی هایشان در توافقات بین المللی مانند برنامه جامع اقدام مشترک را ادامه دهند بدون شک دچار انزواء سیاسی خواهند شد.



وی ادامه داد: به عبارتی دیگر جهان تک قطبی نیست و قدرت های نوظهوری در حال ایفای نقش در مناسبات جهانی هستند که به راحتی می توانند جایگزین غربی ها خصوصا کشورهای اروپایی شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه انحلال و عملیاتی نشدن کانال مالی اروپا و ایران نماد بی مسئولیتی و عدم استقلال سیاسی آنها است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربیات گذشته به هیچ عنوان بر تحقق این وعده پوشالی غربی ها تکیه نکرد از این رو مشاهده می شود که روند پیشرفت اقتصادی کشورمان ادامه دارد و دچار خدشه نشده است.



عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید اذعان کرد طفره رفتن اروپایی ها نسبت به نداشتن هیچ نقشی در راه‌اندازی و انحلال این سازوکار مالی صرفا فرار رو به جلو است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359151
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم