خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 13:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
اکبری تالارپشتی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران عنوان کرد؛

انتظار ملت‌های مسلمان؛ هم افزایی دیپلماتیکی ایران و ترکیه در دفاع از فلسطین

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در دیدار با کیهان تورکمن اوغلو رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و اعضای این گروه گفت: امروز ملت‌های مسلمان انتظار دارند کشورهای پیشرو مانند ایران و ترکیه در دفاع از فلسطین توان دیپلماتیک خود را به شکل هم افزا به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه (18 اردیبهشت ماه) با کیهان تورکمن اوغلو رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و اعضای این گروه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

اکبری تالارپشتی در ابتدای این دیدار با خوش آمدگویی و عرض خیر مقدم به اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه در سفر به جمهوری اسلامی ایران، به روند رو به رشد روابط ایران و ترکیه اشاره داشت و گفت: امیدوارم این سفر نتایج پر خیر و برکتی برای دو کشور داشته باشد.

وی در ادامه روابط تاریخی بین مردم ایران و ترکیه را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور که جزو نخستین مجالس قانونگذاری در منطقه هستند و از دیرباز مناسبات دوستانه بین آنها برقرار بوده را مطلوب ارزیابی نمود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط دو کشور در چارچوب اراده متقابل رهبران دو کشور در سطح بسیار خوبی قراردارد، تماس‌ها و تعاملات را در عالی‌ترین سطوح دانست و افزود: ما در مجلس شورای اسلامی در صورت نیاز به تصویب موافقتنامه‌های میان دو کشور حتما با رویکرد مثبت نقش خود را در این زمینه ایفا خواهیم نمود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در پایان این دیدار بیان کرد: ما معتقدیم حمایت از جریان مقاومت و مسئله فلسطین باید نقطه وصل و همکاری کشورهای مهم و مستقل جهان اسلام یعنی ایران و ترکیه باشد. امروز ملت‌های مسلمان انتظار دارند کشورهای پیشرو مانند ایران و ترکیه در دفاع از فلسطین توان دیپلماتیک خود را به شکل هم افزا به کار گیرند.

همچنین آقای کیهان تورکمن اوغلو  نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از روابط دوجانبه بین ایران و ترکیه، بیان داشت این روابط دیرینه  بوده و دوستی عمیق و ریشه دار ۲کشور در تمامی حوزه ها ادامه دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 378099
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار