خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/04 - 12:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
الهیان در دیدار با رئیس مجلس سوریه:

انتخابات ریاست جمهوری نقطه عطفی برای ثبات و امنیت سوریه خواهد بود + فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر هیات های پارلمانی از کشورهای مختلف نشان دهنده سلامت انتخابات و دموکراسی در سوریه است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، هیأت پارلمانی ایرانی به سرپرستی زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و با حضور فاطمه مقصودی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، روز یکشنبه (2 خرداد ماه) در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و به دعوت رسمی دولت سوریه، برای نظارت بر روند انتخابات این کشور، وارد دمشق شده و روز گذشته (دوشنبه، 3 خردادماه با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه دیدار و گفتگو کردند.











زهره الهیان فاطمه مقصودی سوریه


الهیان در توضیح این دیدار گفت: در این دیدار از تدبیر دولت سوریه برای دعوت از هیئات کشورهای مختلف برای سفر به سوریه جهت نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، قدردانی شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی سفر هیات های پارلمانی از کشورهای مختلف را نشان دهنده سلامت انتخابات و دموکراسی در سوریه دانست، و افزود: این انتخابات نقطه عطفی برای ثبات و امنیت در سوریه خواهد بود و آینده روشنی برای مردم سوریه رقم خواهد زد.



وی اضافه کرد: مردم سوریه با شور و نشاط در فرایند انتخابات مشارکت دارند و همین مساله پشتوانه ای قوی برای ثبات و امنیت کشور سوریه خواهد بود.



الهیان انتخابات در سوریه را نماد امنیت، استقلال و دموکراسی در این کشور عنوان کرد و گفت: سوریه در مسیر استقلال و مبارزه با تروریسم، شهدای زیادی را تقدیم کرد.











زهره الهیان فاطمه مقصودی سوریه


رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین روابط تهران و دمشق را استراتژیک خواند و تصریح کرد: ملت و رهبری ایران همواره از سوریه حمایت کرده است و جمهوری اسلامی ایران در مسیر بازسازی سوریه می تواند نقش خوبی را ایفا کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به روابط نزدیک مجالس ایران و سوریه، از رئیس و نمایندگان مجلس سوریه برای سفر به تهران دعوت کرد.



به گزارش خانه ملت، انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است در داخل این کشور روز چهارشنبه ۵ خرداد برگزار شود و سوری های مقیم خارج روز پنجشنبه گذشته رای خود را به صندوق انداختند./
















دانلود


پایان پیام

  • کد خبر : 319986
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار