خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 10:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده با اشاره به اظهارات مقامات اماراتی؛

امروزه تعامل با تهران در اولویت‌ کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است

عضو هیات رئیس کمیسیون و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: امروزه تعامل با جمهوری اسلامی به یکی از اولویت های کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شده است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد امارات مبنی بر اینکه ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از اثرگذارترین کشورهای منطقه غرب آسیا محسوب می شود و توانمندی هایش دارای ابعاد مختلفی مانند اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و غیره است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس متوجه شدند امنیت منطقه و دریای عمان بدون حضور ایران و مشارکت کشورمان تامین نمی شود، اظهار کرد: بر این اساس امروزه تعامل با جمهوری اسلامی به یکی از اولویت های کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شده است.



وی با بیان اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز یکی از مهمترین مناطق دنیا است، ادامه داد: در واقع امروزه تامین امنیت انرژی دنیا منوط به امنیت و ثبات این منطقه است و جمهوری اسلامی دارای توانمندی لازم برای تحقق این امر است؛ موضوعی که با حضور قدرت های فرامنطقه ای بدست نمی آید.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه امارات متحده عربی و سایر کشورها می دانند جمهوری اسلامی در مقابل تروریست های دست پرورده ایالات متحده ایستاده و اکنون دست برتر منطقه را دارد، افزود: نباید فراموش کرد وسعت این کشور به اندازه یک استان ایران اسلامی هم نمی شود لذا امارات برای پیشبرد اهدافش در منطقه نیاز به صلح و ثبات است و در این راستا باید ارتباط با همسایگان خصوصا ایران را مدنظر قرار دهد.



عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: متاسفانه پیروی برخی کشورهای منطقه از سیاست های ضدایرانی ایالات متحده موجب شده روابط با این کشورها تیره و تار شود وگرنه سیاست همسایه محوری جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 331336
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار