خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/11 - 10:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

امتیازگیری برجامی، هدف جمهوری‌خواهان برای تشدید تحریم‌های نفتی است

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای تشدید تحریم های نفتی اقدامی برای امتیازگیری برجامی است.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف پشت پرده نامه ضدایرانی جمهوری‌خواهان به بایدن برای تشدید تحریم نفتی، گفت: تناقض در گفتار و رفتار آمریکایی ها به وضوح مشخص است زیرا دولت این کشور می خواهد به برجام بازگردد اما سنای این کشور درصدد افزایش تحریم ها علیه ایران است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها از طرفی خود را علاقه مند به حضور در میز مذاکره مطرح می کنند اما از طرفی تلاش می کنند با تهدید و ایجاد فضای مبتنی بر فشار حداکثری منافع بیشتری را برای خود تامین کنند.



وی با اشاره به اینکه سیاستمداران کاخ سفید و همچنین سناتورهای این کشور همواره رویکردهای خصمانه ضد ایرانی داشته اند از این رو با تحریم های متعدد و یکجانبه این کشور مواجه هستیم، ادامه داد: این مهم در حالیست که سناتورهای جمهوری خواه باید تاکنون متوجه میشدند که در مقابل ایران هیچگاه نمی توانند از مسیر فشار و تهدید به اهدافشان دست پیدا کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران رویکرد هوشمندانه ای به مذاکرات دارد، افزود: لغو تحریم ها نیز کلیدی ترین محور این دور از مذکرات است از این رو مقامات سیاستمداران ایالات متحده نمی توانند زمین بازی را عوض کنند و از این مهم سر باز بزنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها باید به راستی آزمایی مدنظر ایران تن دهند، خاطرنشان کرد: بدون اعتمادزایی امکان بازگشت آمریکا به میز مذاکرات وجود ندارد از این رو پیشنهاد می شود سیاستمداران این کشور قبل از صحبت و اظهارنظر در مورد برجام، ابتدا تکلیف خود را مشخص کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 336646
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار