خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/23 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به بازگشایی سفارت امارات در اسرائیل:

اماراتی‌ها نمی‌توانند در عرصه بین‌المللی نقش ایفا کنند/ امپریالیسم به دنبال چپاول ثروت ملت‌هاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قطعا؛ امارات و برخی از کشورهای عربی که با رژیم غاصب صهیونیستی ارتباط برقرار کرده اند باید بدانند در جایگاهی نیستند که بخواهند در مسائل منطقه ای نقش ایفا کنند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بازگشایی سفارت امارات در رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: رژیم هایی نظیر امارات مبتنی بر رای مردم نیستند و برای بقا به هر چیزی چنگ می زنند؛ لذا تصور می کنند با عادیسازی روابط با اسرائیل می توانند وجهه ای برای خود دست و پا کنند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: اماراتی ها تابع آمریکا هستند و باید دستورات اربابان خود را مو به مو اجرایی کنند و قطعا چنین موضوعی جز رذالت چیز دیگری برای آنها در پی نخواهد داشت.



وی بیان کرد: اسرائیل فکر می کند با عادیسازی روابط با برخی از کشورهای عربی از فروپاشی آن جلوگیری می شود، اما باید متوجه باشند که صدای زوال آنها به گوش می رسد و در آینده از صفحه روزگار محو خواهند شد؛ بنابراین باید صراحتا گفته شود که این رژیم کودک کش دست به هر کاری هم بزند قطعا فروپاشی آن نزدیک خواهد بود.



عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: امارات و برخی از کشورهای عربی گمان می کنند با ارتباط با اسرائیل می توانند در معادلات منطقه ای و جهانی نقش ایفا کنند اما بایستی بدانند که در حد و اندازی نیستند که بخواهند در روند و رویکر سیاست بین الملل تاثیر گذار باشند.



این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: شرایط منطقه بسیار ویژه و حساس است و قطعا امارات نمی تواند نظرات خود را درباره مسائل منطقه ای به دیگر کشورها دیکته کند، پس بهتر بود که همگام با مردم فلسطین قدم برمی‌داشت تا سیه روی نشود.



سلیمی عنوان کرد: امپریالیسم جهانی با مداخله در دیگر کشورها به دنبال تامین منافع خود و در حقیقت چپاول ثروت ملتهاست؛ بنابراین همه جنگ افروزی هایی که در سطح جهان شکل می گیرد به دلیل این بوده که استکبار در پی منافعشان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 323162
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار