خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/08 - 10:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران عنوان کرد؛

افزایش ضریب نفوذ کشورهای آسیایی با تشکیل اتحادیه پارلمان آسیایی

رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران معتقد است کشورهای آسیای با گرد هم آمدن در قالب اتحادیه پارلمان آسیایی می‌توانند خود را از انزوا نجات داده و اعمال نفوذ بیشتری داشته باشند.

عبدل قیوم رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر ضرورت افزایش روابط اقتصادی میان کشورهای همسایه بدون استفاده از ارز دلار و یورو گفت: اگر محدودیت های بین المللی به خاطر تحریم ها به وجود آمده، می توانیم از دو روش یعنی تهاتر به معنای مبادله کالا به کالا و استفاده از ارزهای محلی استفاده کنیم تا روابط اقتصادی دچار مشکل نشود.



وی در ادامه با بیان اینکه دولت های آسیایی باید به دنبال افزایش رفاه مردم کشورهای خود باشند، عنوان کرد: گروه های دوستی پارلمانی پاکستان و ایران و همچنین سفارتخانه های دو طرف این موضوعات را دنبال می کنند.



منافع کشورهای آسیایی ایجاب می‌کند تا با تشکیل اتحادیه پارلمان آسیایی امکان اعمال نفوذ خود در دنیا را افزایش دهند.



قیوم همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل اتحادیه پارلمان آسیایی بیان داشت: قرن حاضر قرن آسیا، بزرگ ترین قاره جهان است و تشکیل این اتحادیه هدیه ای برای مردم آن خواهد بود که می توانیم از طریق آن، برای ایجاد صلح، افزایش روابط اقتصادی و رفع منازعات همکاری کنیم.



این نماینده پارلمان پاکستان ادامه داد: اراده و ظرفیت تشکیل اتحادیه پارلمان آسیایی نیز میان کشورها وجود دارد چرا که هر کشور منافعی دارد که اگر بتوانند دور هم جمع شوند امکان اعمال نفوذ بیشتری خواهند داشت و اگر این اقدام صورت نگیرد ممکن است برخی کشورها در معرض تحریم، انزوای اقتصادی و یا انزوای دیپلماتیک قرار گیرند از این رو باید در جهت تشکیل یک خانواده بزرگ حرکت کنیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در پایان خاطرنشان کرد: البته اتحادیه پارلمانی آسیایی بسیار متفاوت از اروپا خواهد بود چرا که تنوع حکومتی در آسیا وجود دارد که نمونه های آن دولت های جمهوری، سلطنتی، دموکرات، شیخ نشین و حکومت هایی همچون چین وجود دارد که به تنهایی می توانند یک دنیای کوچک را تشکیل دهند./



گفت‌وگو از: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 283642
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار