خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/26 - 12:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحی با اشاره به توصیه وزیرخارجه قطر:

افزایش ارتباط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران امری عقلایی است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها در حال ترک منطقه هستند لذا توصیه وزیر امور خارجه قطر در راستای افزایش سطح ارتباطات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران امری عقلایی است.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهارات وزیرخارجه قطر مبنی بر ضرورت افزایش سطح ارتباطات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران، گفت: با نگاهی به سوابق دخالت همسایگان در امور ایران و تلاش آنها برای کاهش تاثیرگذاری کشورمان می توان دریافت که این اقدامشان همواره نتیجه عکس داشته است لذا باید در کنار جمهوری اسلامی قرار بگیرند.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تصور می کردند می توانند جمهوری اسلامی را به عنوان بازیگر اثرگذار و قدرتمند از معادلات منطقه ای حذف کنند در حالی که این امر محقق نشد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که این کشورها باید از طریق دیپلماسی همسایگی در کنار یکدیگر باشند و همانند یک پازل تکمیل کننده هم باشند.



وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از همسایگان از سیاست های کشورهای فرامنطقه ای پیروی کردند تا دلیل منافع آنها تامین شود در حالی که دود این امر به چشم خودشان رفته است، ادامه داد: در واقع بجای اینکه از جمهوری اسلامی ایران کمک بگیرند، به سراغ ایالات متحده و رژیم صهیونیستی می روند و استقلال خودشان را زیر سوال می برند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه ایران درصدد بکارگیری دیپلماسی منطقه ای برای رفع مشکلات و ایجاد ثبات است، افزود: این مهم در حالیست که کشورهای فرامنطقه ای درصدد سوءاستفاده از کشورهای منطقه برای تحقق سیاست هایشان هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در حال ترک منطقه هستند اما ایران اسلامی سر جای خودش ایستاده است، خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد توصیه وزیر امور خارجه قطر، امری عقلایی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 329262
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار