خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/10 - 11:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

افتتاح سفارتخانه در منامه هم نمی ‌تواند به بحران مشروعیت رژیم صهیونیستی پایان دهد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد افتتاح سفارت اسرائیل در بحرین، مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی است.

شهریار حیدری  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه و استقبال مقامات بحرینی از افتتاح سفارت اسرائیل در این کشور، گفت: رژیم صهیونیستی طی دهه های گذشته همواره با مشکل نداشتن مشروعیت در مجامع بین المللی مواجه بوده است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی، عربی، اروپایی و آفریقایی این رژیم را به رسمیت نمی شناسند، اظهار کرد: در واقع بسیاری از کشورها به دلیل واکنش کشورهای اسلامی از برقراری روابط با اسرائیل خودداری کرده اند که این مهم به رژیم صهیونیستی آسیب زیادی زده است و این بار هم نتیجه ای برای اسرائیل نخواهد داشت.



وی با اشاره به اینکه سران رژیم صهیونیستی برای مقابله کسب مشروعیت اقدامات زیادی انجام داده اند، ادامه داد: از این رو مشاهده می شود اسرائیلی ها برای رفع این مهم ابتدا به سمت اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه حرکت کردند و در این راستا ایران هراسی را دامن زدند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین اسرائیلی ها به سمت تقویت گروه های تروریستی از جمله داعش حرکت کردند تا تنش در منطقه افزایش یابد؛ متاسفانه باید اذعان کرد برخی از کشورهای عربی به بهانه تقویت پیمان های نظامی که ناشی از تحولات مذکور است، اقدام به برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی کردند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسرائیل درصدد کسب مشروعیت بین المللی است، خاطرنشان کرد: عادی سازی روابط و افتتاح سفارتخانه، خطای استراتژیک کشورهای عربی است که در تاریخ ثبت خواهد شد زیرا سران این کشورها در حق آرمان های اسلامی و مردم فلسطین خیانت می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 328109
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار