خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/23 - 09:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس هیأت پارلمانی ایران در اجلاس مجالس آسیا و اقیانوسیه :

اعمال تحریم ها علیه ملت ایران با اهداف  سازمان ملل در تضاد است

رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در سومین سمینار منطقه ای مجالس کشورهای آسیا و اقیانوسیه در اسلام آباد پاکستان اظهار داشت: اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران با اهداف  سازمان ملل در زمینه توسعه پایدار کشورها در تضاد است.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت ، ملک فاضلی رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در سومین سمینار منطقه ای مجالس کشورهای آسیا و اقیانوسیه در اسلام آباد پاکستان  در نشست ابتدایی این سمینار که در محل مجلس ملی پاکستان برگزار شد، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با مردم و مجلس پاکستان بدلیل حوادث سیل اخیر در این کشور، با اشاره به سیاست کشورمان در زمینه تحقق اهداف توسعه پایدار در جهان، گفت: جمهوری اسلامی به مأموریت و نقش کلیدی برنامه و دستور کار سازمان ملل در زمینه اهداف توسعه پایدار ارج می نهد و معتقد است برای تحقق کامل این اهداف باید موانع و محدودیت های فراروی این مقصود در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی رفع شود .



وی افزود: تحریم های ظالمانه و قهری یک جانبه از سوی برخی دولت ها علیه مردم ایران با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد و اصول بشردوستانه بین المللی و همچنین با اهداف اعلامی سازمان ملل در زمینه اهداف توسعه پایدار مغایر و در تباین است.



 وی همچنین گفت: به رغم همه این تحریم ها روند رشد و توسعه ملی در زمینه های مختلف در کشور متوقف نشده و به عنوان مثال در خصوص بهداشت و آموزش پیشرفت های زیادی حاصل شده و امروزه شاهد رشد پیشرفت زنان و دختران در کسب کرسی های دانشگاهی و مناصب دولتی هستیم.



نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی  در پایان تاکیدکرد: از توسعه هوشمند برای کودکان در جهت رفع چالش های غیر قابل پیش بینی به منظور پرورش نسل‌های خوب آینده نام برد و خواستار بازتعریف مفهوم توسعه و بکارگیری مفاهیم جدید و هوشمند توسعه در جهان شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 349015
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار